Avatar billede detail Nybegynder
28. juni 2005 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQL og Access

Jeg vil starte med at skrive at jeg ved intet om
ASP med Access database ELLER,PHP med MySQL database, men mit spørgsmål er hvilke forskel der er på de 2 systemet i korte træk. Kan der laves mere fancy ting med det ene frem for det andet ?

Hvilket er lettest at komme i gang med ?

Jeg har planer om at lave 2 gæstebøger på mit site, da mine døtre gerne vil have en hver til deres kammerater mm. er det muligt ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. juni 2005 - 18:44 #1
Umiddelbart vil jeg sige at det er lettest at komme igang med ASP/Access fremfor PHP/MySQL. Der er ikke den store forskel performancemässigt på sprogene, men MySQL kan klare en del mere data end Access. Men til det du skal bruge det, er Access mere end rigeligt.

Har du overvejet at hente en färdig gästebog fra nettet? Der er et hav af dem, og de er gratis (de fleste).
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. juni 2005 - 18:47 #2
For at komme igang med PHP:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/

For at komme igang med ASP:
http://www.html.dk/tutorials/asp/
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 18:47 #3
valget mellem sprog ASP / PHP og valget mellem database Access / MySQL er uafhængige

jeg vil nok anbefale MySQL som database

ASP eller PHP er mere hip som hap

for ASP: hvis du kender VB, hvis du skal bruge diverse ActiveX komponenter

for PHP: hvis du kender C, hvis du skal køre på Linux
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. juni 2005 - 18:48 #4
Find ud af hvilket sprog dit webhotel understötter, först og fremmest.
Avatar billede detail Nybegynder
28. juni 2005 - 21:25 #5
jeg har valg PHP/MySQL og sendt oplysnigen til mit webhotel, som hvis skal sætte noget op for at det virker, men hvordan jeg kommer i gang med at lave mine gæstebøger vides endnu ikke.
Kan jeg godt have mere end en ?
Hvilket program bruges til at editere MySQL databasefilen og er det gratis ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 21:36 #6
Du redigerer ikke i MySQL database filen.

Du tilgår den med SQL kommandoer.

Hvis det er et web hotel, så skal du sikkert bruge PHPMyAdmin.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. juni 2005 - 00:06 #7
http://www.showsource.dk/php/vis_script.php?id=1064663491

Her er der en gratis. OBS er hverken testet eller beset.

Der er masser andre på nettet.
Avatar billede detail Nybegynder
08. juli 2005 - 13:14 #8
luk
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2005 - 14:33 #9
har du ikke fået masser af hjælp til det du spurgte om ?