Avatar billede it-dyret Nybegynder
28. juni 2005 - 13:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kommunikere med C-tree database

Jeg har brug for at se de data og deres tilhørende indeks, som ligger i en såkaldt C-tree database... Og jeg er helt blank på, hvordan jeg kommer til at kigge i den!

Er der nogen, som kan hjælpe mig på vej? Helst vil jeg have et program, som jeg kan bruge til at åbne databasen med og kigge på data osv. Alternativt er jeg interesseret i at vide, hvordan jeg kommunikerer med databasen gennem kode - altså hvilken driver og hvilket forespørgselssprog (sql eller lignende).

Mit problem stammer fra et konverteringsprogram, som skulle kunne konvertere C-tree databasen til en relationel database - og det program fejler, da der er en fejl i C-tree databasen, hvorfor jeg har brug for at kunne se ned i den for at finde fejlen.
Avatar billede terry Ekspert
28. juni 2005 - 21:31 #1
Avatar billede it-dyret Nybegynder
29. juni 2005 - 21:53 #2
Thanks, Terry!

Jeg har downloadet værktøjet og har forsøgt at bruge det... jeg har nogle problemer med brugen af det, men da jeg skal på ferie de næste 10 dage, har jeg desværre ikke tiden til at grave i det lige nu.

Men jeg vender stærkt tilbage til det, når jeg kommer tilbage fra ferie!
Avatar billede terry Ekspert
30. juni 2005 - 08:44 #3
OK, no problem, have a nice holiday
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2005 - 18:49 #4
are we back from our holidays yet?
Avatar billede it-dyret Nybegynder
25. juli 2005 - 11:27 #5
Ja, jeg er kommet tilbage, men i ferien ophobede der sig en bunke, som jeg blev nødt til at kigge på først... Jeg ser på dette i morgen og vender tilbage.
Avatar billede it-dyret Nybegynder
28. juli 2005 - 13:07 #6
Jeg har problemer med at finde ud af, hvilken version af værktøjet, at jeg skal bruge... For mig at se er der rigtig mange muligheder - og jeg er på bar bund med, hvor jeg skal starte! :(

"Databasen" er en .dat-fil, som stammer fra CRM programmet SuperOffice. Jeg ved ikke, om den information bidrager til noget, men jeg vil i hvert fald sætte meget stor pris på et bud på, hvordan jeg begynder at bruge værktøjet!
Avatar billede it-dyret Nybegynder
05. december 2005 - 00:19 #7
Inden jeg fik løst problemet, blev problemstillingen uaktuel, da problemet ganske enkelt blev løst af en tredje-part.

Dog er jeg sikker på, at Terry henviste mig til det rette sted/værktøj, hvorfor samtlige point kommer i hans retning!

Beklager den imponerende lange responstid!
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2005 - 07:49 #8
thanks it-dyret, glad to hear the problem is solve

Have a good day
Terry
Avatar billede it-dyret Nybegynder
05. december 2005 - 09:22 #9
You're welcome - and a good day to you as well! :)