Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 12:30 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Forsiden vises ikke

Jeg har været inde at tilføje nogle nye billeder og tekster på min hjemmeside (som jeg ofte gør). Jeg har ført det over (som jeg plejer) via FTP. Men forsiden vises ikke - prøv at se www.kirsten.esenet.dk Hvad er der galt?
Jeg bruger FrontPage
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 12:35 #1
Det er sikkert fordi du har uploadet en vti-fil i stedet for din index-fil :-)
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 12:44 #2
Hvad vil det sige?
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 12:50 #3
Jeg mener du skal stå på din "startside" i frontpage når du uploader og du skal huske at gemme før du uploader.
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 12:53 #4
Det vil sige at du sikkert har hentet din index.htm fra en vti-mappe i stedet for den normale mappe hvor du gemmer HTML-filerne. Vti-mapperne er noget typisk frontpage-noget, og er en mappe med en kopi af dine filer, bare ikke i HTML-sproget.

Prøv at lokalisere din index.htm i den mappe du normalt henter den fra, og upload den rigtige fil på ny.
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 12:54 #5
Hmm... Bruger du FP's eget FTP-program?
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 12:55 #6
Jeg havde flere sider,der skulle uploades,og de var ok. Men da jeg skulle uploade "left" gik det galt. Hvad mener du med en vti-fil?
Det er en hjemmeside jeg har haft i flere år - det er ingen nyopsætning.
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 13:11 #7
Jeg har filerne samlet i én mappe. Og der står HTML Document bagefter. FTP programmet er et min udbyder har sendt mig et link på - så det er ok.
Kan der snige sig en vti-fil ind? Er det index der er galt med? Kan det ikke være left eller main?
Avatar billede web-girl Nybegynder
28. juni 2005 - 13:19 #8
Det tyder på at du har kaldt din startside for main. Når du bruger Esenet så SKAL den hedde index.html eller index.htm.
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 13:27 #9
Det er en "gammel" hjemmeside. Og den har fungeret fint, også når jeg før har rettet i den. Jeg har ikke ændret på, hvad den skal "hedde". Min startside (index) består af en left side og en main.
Avatar billede web-girl Nybegynder
28. juni 2005 - 13:45 #10
Jeg ville så prøve at fjerne det hele fra Esenet serveren ved hjælp af FrontPage og så prøve at uploade det hele igen - også via FrontPage.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 13:47 #11
Enig web-girl's kommentar: 28/06-2005 13:45:17
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 13:51 #12
Det har jeg prøvet!
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 13:52 #13
Du kan også bare prøve "udgiv websted" mens du står på din startside i frontpage. Du skal bruge dit login og password til dit websted. Vælg Ja til at overskrive når Frontpage spørger.
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 14:18 #14
Jeg tror ikke min udgave 2000 kan "Udgiv websted" - det er en senere udgave, der kan det?!!
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 14:40 #15
Oppe i toppen til venstre trykker du på filer. Jeg kan godt nok ikke huske hvad det hedder i 2000 udgaven men da jeg selv har brugt 2000 for nogle år tilbage, ved jeg at du kan uploade med frontpage. Men det er muligt at det hedder noget andet end "udgiv websted".
Hvad har du af muligheder når du trykker på "filer"
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 15:13 #16
Hvis du gør brug af FP Extensions må du (Så vidt jeg husker) ikke bruge et almindeligt FTP-program, da det smadrer de extensions der ligger på serveren.

Sådan var det i hvert fald for nogle år tilbage da jeg brugte FrontPage 97
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 15:16 #17
I min engelsksprogede 97-udgave hedder knappen 'Publish web'...
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 15:31 #18
Har fundet "Publish web". Fungere ikke. Siger at dette er en HTTP, men skal være FTP, hmmmm.......?!!
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 15:37 #19
Er der ikke e rullemenu hvor du kan rette det til FTP? Altså efter du har trykket "Publish web".
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 16:00 #20
Nej. Der kommer kun en advarsels-dialogbox.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 16:19 #21
Så har jeg desværre ikke flere forslag :o/
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 16:40 #22
Du skal først angive den adresse hvor dit site ligger (http://ditsite.dk/). Dernæst bliver du bedt om at indtaste ftp-oplysningerne.

Jeg kan ikke huske den præcise fremgangsmetode, og har ikke lyst til at geninstallere FP for at finde ud af det - Nu hvor jeg endelig er sluppet af med det ;-)

Hvis ikke det virker, har jeg heller ikke flere forslag (Andet end at du kan kontakte din host/webudbyder).

Apo
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 17:34 #23
Til Apo: Det var problemet med Vti-filen. Nu virker det. Du får de 100 point. Skal du ikke sende et svar for at jeg kan give dig point?
Til alle I andre, tak for jeres indsats.
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 17:45 #24
Så får du et svar :-)

Ja, nu ser det jo helt anderledes ud end da det kun var vti-koderne man kunne se.

Apo
Avatar billede vvha Praktikant
28. juni 2005 - 17:57 #25
Jeg håber, at det er sådan du får dine point
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 18:01 #26
vvha -> Du skal lige markere hans navn med musen og så trykke "acceptér"
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2005 - 18:27 #27
Jo, jeg har modtaget dem. Tak for points :-)

Jeg var næsten sikker på at det måtte have noget at gøre med, at du havde uploadet vti-filen - og det viste sig jo så også at det var den der lavede 'balladen'.

Godt at det blev løst...

Apo