Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
27. juni 2005 - 18:52 Der er 10 kommentarer

Kontrolere f-drev for fejl hver eneste gang der sker genstart?

Hej eksperter
Jeg har lige formateret mit system og sat det op med videre. Har partioneret det så der henholdsvis er et C-drev samt et F-drev.

Det virker perfekt og kører som smurt! - DOG - hver gang jeg genstarter computeren vil windows undersøge F-drevet for "konsistens" - Der er ingen fejl på disken eller drevet.. hvorfor sker denne proces?? Virkelig belastende at skulle se undersøgelse ved hver genstart :/

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2005 - 19:23 #1
Prøv lige følgende:

Ind i "Denne Computer"
Højreklik på dit F: drev og vælg "Egenskaber".
Klik på fanen "Funktioner".
Klik på "Undersøg nu".
Marker "Ret fejl i filsystemet automatisk" og "Søg efter/genopret beskadigede sektorer"
Klik på "Start".
Du for at vide at skanningen genemføres ved næste opstart.
Genstart computeren.
Skanningen går nu igang.
Det tager et godt stykke tid så vær tålmodig.
Når Windows atter starter op, genstarter du computeren igen for at kontrollere at F: drevet ikke længere kontrolleres for fejl under opstarten.

Eller:
Hvis det er det samme drev hver gang, og dit filsystemet er fat32 ville jeg nok overveje at konvertere det til NTFS.
Det er nemlig sjældent denne fejl optræder på NTFS fil sys..
Du konverterer ved at skrive:
convert F: /FS:NTFS

For at se samtlige parametre du kan checke med/på skriver du:
convert /?
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2005 - 19:27 #2
se evt. dette spørgsmål, hvor jeg hjalp en med samme problem:
http://www.eksperten.dk/spm/628048
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2005 - 20:59 #3
Enig med haverslev :)
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2005 - 21:06 #4
John > kan du hjælpe mig her ?? http://www.eksperten.dk/spm/628550
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2005 - 21:10 #5
Kigger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2005 - 21:10 #6
hæhæ - havde lige skrevet ;)
Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
27. juni 2005 - 22:28 #7
Det funker!! Takker!
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2005 - 22:38 #8
Fint du fik det fixet ;)

Hvis du ikke ved hvordan man lukke spørgsmål, så er her en lille forklaring:
Du "markere" blot navnet på den som har givet dig løsningen på dit problem - hvis vedkommende ikke har lagt et "svar", men kun en kommentar, så beder du vekommende om at lægge et svar - det er kun svar der kan lukke spørgsmål og gives points på.
Hvis du ikke har fået en løsning på dit problem, efter 7 dage, så kan man lægge et svar selv og accepter dette.
Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
27. juni 2005 - 22:53 #9
prøver lige igen :P
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2005 - 23:00 #10
Lige oven over hvor du skriver:

I venstre side er der en lille boks, hvor der nu står dit navn - det ændre du til mit og klikker på det, så det bliver "gråt" herefter klikker du på knappen accepter svar