Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. juni 2005 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Antal cifre i password

Hvis jeg ved registrering af bruger oprettede brugeren med 7 cifre og senere kun vil bruge 3 cifre, så brokker den sig over der ikke er nok cifre. Jeg kan ikke finde, hvor jeg kan rette det. Er der en der kan hjælpe. Vi kører Notes 6.5
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2005 - 12:46 #1
Brugeren skal recertifiseres !
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2005 - 12:46 #2
Du har har sat den til at der skal minimum være xxx antal tegn i passwordet !
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juni 2005 - 12:47 #3
Du skal recertificere brugeren. Det gøres i Administrator, People&Groups, Udpeg brugeren, Tools, Recertify...  I recertificeringsboksen kan du angive den nye mindstestørrelse. Men derudover kan det være at Notes brokker sig over at adgangskoden ikke er "kompleks" nok (selvom længden er ok). Vend tilbage når det også er et problem.
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2005 - 12:52 #4
jogii -> Kan du ændre brugerens minimum password længde der ? Det kunne jeg ikke sidst jeg certified den vej ! Jeg skal omkring Administrator -> Configuration -> Tools -> Certify -> Have fat i ID filen og passwordet -> Så kan jeg gøre det !
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. juni 2005 - 13:13 #5
Korrekt, den skriver nu ikke kompleks. Hvad så ?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juni 2005 - 13:28 #6
leif : Det kan være jeg husker forkert. Men det er godt du har løsningen ved hånden !! :-)
kenni: du skal oprette en Security policy. Her skal du under "Password length settings" sætte flueben i "Use length instead".
Men dette er en indstilling der normalt gælder for hele bixen. Du kan dog specifict få én bruger til at få tilknyttet én speciel policy (hvis altså den kun skal gælde for denne bruger).
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. juni 2005 - 13:52 #7
Nu har jeg oprettet en politik, som beskrevet. Var der også løsningen på den skriver den ikke er kompleks ?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juni 2005 - 15:33 #8
Har du tildelt politikken til den pågældende bruger?
Ved at sætte kryds i fluebenet "Use length instead" så slår du "kompleksitetschecket" fra.

Jeg kom i tanke om man med denne indstilling også kan opdatere/effektuere eksisterende ID-filer, som har en helt anden indstilling. Er der nogen der ved dette?
Avatar billede kennijensen Nybegynder
29. juni 2005 - 14:42 #9
Hej jogii og leif. Ja begge jeres løsninger er perfekte og det virker for mig. Kan vi ikke aftale i deler point ?
Så skal i vel svare ?

Tak for hjælpen til jer begge !
Avatar billede jogii Nybegynder
11. juli 2005 - 12:28 #10
Jo, vi skal nok svare for at få point.
Avatar billede leif Seniormester
11. juli 2005 - 14:19 #11
Det kunne da være en god idé. Så spørgsmålet kan lukkes.