Avatar billede mwhas Praktikant
27. juni 2005 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til AutoCAD brug

Hejsa allesammen

Hvike grafikkort ville i vælge vis man 90% af tiden bruger computer til AutoCAD?

/mwhas
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juni 2005 - 10:38 #1
Det kommer helt an på, hvilke krav du har til det du arbejder med og hvor meget du vil ofre.

3dLabs har en serie specielt til CAD brug - de fungerer godt.
Nvidia har Quadro serien - fungerer også fint (HP's Quadro kort er i øvrigt meget fornuftigt prissat).
Avatar billede mwhas Praktikant
27. juni 2005 - 10:52 #2
Jeg synes ikke altid det kommer an på hvor meget man ofre sidder på en P4, xeon 2x2Ghz 1GB ram og Nvidia Quadro2 pro på arbejdet men synes ikke der er MEGET stor forskel på min private AMD900mhz, 768mb ram, Geforce3 64mb ram.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juni 2005 - 23:09 #3
Vel fordi du ikke arbejder med filer som kræver specielt meget så ?

Der jo himmel til forskel på om du sidder og laver små produktionstegninger i 2d eller komplekse 3d tegninger, og det vel de færeste som laver det sidste i autocad :)  Så det vel forståeligt nok du ikke kan mærke forskel
Avatar billede mwhas Praktikant
30. juni 2005 - 10:01 #4
Micheal-k>> Hvis vi snakke AutoCAD kan OVERHOVEDET ikke mærke forskel på den computer på jobet og den er hjemme. Derfor jeg spørg hvilke kort I ville vælge :)

Hvis vi snakker 3D bruger Solidworks på arbejde der synes jeg computer dejer min Model (ca. 2500parter/assambly) noget hurtiger/flydende rundt, men ikke nogle VILD forskel og nu er det jo også en P4 Xeon hvor den der hjem er kun en AMD900mhz så hvor meget grafikkortet gør ved jeg ik, men det er det jeg meget gerne ville vide :)

Hvilke grafikkort bruger du Micheal-k??
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. juni 2005 - 10:30 #5
På arbejdet bruger jeg et gammelt geforce 2 kort på 16 mb tror jeg. Men det kan også mærkes når arkitekterne kommer med 3d cad tegninger, så er der ikke så medgørlig ;)
Men er det bare almindelig 2d tegninger er der ingen forskel på den og den jeg har hjemme.

Hjemme bruger jeg et Radeon 9700 64mb. Dog er det meget begrænset hvor meget krævende jeg laver i autocad, men bruger så også 3dsmax og ADT og der kan jeg godt få computeren i knæ, men det kan man med alle, det kommer jo an på hvor komplikeret du laver dine scener.

Jeg læset engang en klog man sige, at når man arbejder med 3d, så har de foskellige hardware dele nogle ganske bestemte funktioner.

Grafikkort bruges til at navigere dine viewports.
CPU Bruges når man render.
Og ram bruges i forbindelse med CPUen, altså jo mere ram jo hurtigere kan CPUen flytte data rundt.

Så ud fra det kan du jo vurdere hvor du vil sætte forbedringer ind.
Avatar billede mwhas Praktikant
30. juni 2005 - 10:42 #6
Okay så ville dette grafikkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=105322 (Palit GeForce FX5500) være super, hvis man kun bruger AutoCAD?

Hvordan ser man ud fra talende af et grafikkort er godt??

Det var en smart lille guide du skrev der den vil jeg skrev bag øre :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. juni 2005 - 11:19 #7
Det ville være fint nok. hvis du bruger autocad til "almindelig" brug.

Jeg er ikke selv et teknisk vidunder, så jeg kan ikke gå ind og analysere grafikkortet om det er godt eller dårligt. Men ved mange får efter bestemte chipsæt, ram osv.

Normalt når jeg skal købe nyt hardware, så læser jeg en hel del test ignenem, og gerne smide det op til vurdering her på eksperten, og skal det være mere branche specifikt, i dette tilfælde 3d så smider jeg det på www.3dmaxer.dk

Så kommer alle ekspertene frem og fortæller hvad du skal gøre og ikke gøre :)
Avatar billede mwhas Praktikant
02. november 2005 - 16:19 #8
lukker
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. november 2005 - 11:39 #9
mwhas> Lærer du ikke snart noget af dine dårlige karmaer her på E?

Du kan da ikke tillade dig at åbne et spm. få alt muligt hjælp, hvorefter du snupper points selv? Prøv lige at læs og forså reglerne her på E. Det er absolut ikke velanset at gøre som du gør!!
Avatar billede mwhas Praktikant
03. november 2005 - 12:55 #10
jpbj>> nej, men det er jo ikke nemt når nogle brukker sig over jeg har åben spørgsmål og når personen der skal havde point ikke har lagt et svar, men hvis micheal-k ligger et svar får han point :)

er det så okay jpvj?