Avatar billede munther Nybegynder
27. juni 2005 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flere liniers tekstfelt der kan udfyldes i låst formular

Hej

Håber nogen kan hjælpe, da jeg synes, at jeg har forsøgt alt.

Jeg har lavet et længere skema med formularfelter i Word 2003, og i det volder tekstruderne problemer. Når formularen låses, og man placerer markøren for at skrive, hopper markøren videre til næste almindelige tekstfelt (enkeltlinies).
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juni 2005 - 10:27 #1
Prøv at sende dokumentet til mig - det lyder som om der er noget galt med det - måske har du ikke givet tilladelse til at udfylde formularfeltet eller også er det noget med tekstruden... rvm(snabela)teknologisk(punktum)dk
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. juni 2005 - 10:30 #2
Jeg mener kun at tekstruder kan bruges til at vise tekst og grafik?
Du kan anbringe et alm. tekstfelt (evt. i en tabel, hvis du vil have ramme omkring)- denne kan godt have flere linier. Ved at sætte højden på tabellen fast, kan du begrænse antallet af linjer
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juni 2005 - 10:44 #3
stefanfugelsang -> Hvis du har en tekstbok og konverterer den til en tekstrude, kan den indeholde formularfelter
Avatar billede munther Nybegynder
27. juni 2005 - 13:19 #4
Til Stefanfulgsang
Hvordan får man flere linier i et almindeligt tekstfelt? Jeg har prøvet at kigge på egenskaber og forskellige andre steder uden at kunne finde det.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juni 2005 - 13:38 #5
Selvom jeg ikke er Stefanfuglsang, så svarer jeg alligevel... Du sætter den maksimale længde på formularfeltet til at være ubegrænset
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. juni 2005 - 13:42 #6
rvm: ok, en tekstrude kan indeholde et tekstfelt, men hvis den ikke gør det, er det derfor feltet springes over i munthers skema

munther:
Hvis jeg trykker Enter i en beskyttet dokument med tekstfelt fra værktøjslinjen "Formularer", kan jeg skrive en linje mere. Feltet er kun begrænset af egenskaben "Maksimal længde" (antal tegn).

Men måske har jeg misforstået hvordan du bruger felterne?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. juni 2005 - 13:42 #7
Helt i orden rvm, jeg var lidt langsom
Avatar billede munther Nybegynder
27. juni 2005 - 13:48 #8
Tak fordi I er så hurtige. Bliver dog lige nødt til at vente med at prøve det af. ;0)
Avatar billede munther Nybegynder
28. juni 2005 - 13:10 #9
-> Stefan Fulgsang
En begræsning på højden af cellen i en tabel med kun 1 række og en kolonner forhindrer ikke brugeren i at skrive derud af. Hele teksten kan bare ikke ses.

Jeg har forsøgt at sætte antal tegn ret lavt (300), og jeg kunne sætte en fuldstændig kopi af teksten omkring mit problem ind, så der var over 1000 tegn.
Folk, der skal udfylde ansøgningsskemaet jeg arbejder på for en kunde (derfor jeg ikke umiddelbart har sendt det til rvm), vil ofte kopiere en længere tekst ind fra f.eks. et word-dokument.