Avatar billede ssa Nybegynder
26. juni 2005 - 13:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook Web Access siden beder om login

Jeg har lige flyttet min exchange til en anden server og alt kører fint via Outlook. Men når jeg åbner OWA i en internet browser kommer den normale login side ikke frem. I stedet bliver jeg mødt af en windows login boks, hvor den beder om brugernavn og password. Desuden skal jeg selv skrive https: i adresse linien, hvor den selv gjorde det før, da jeg kørte via en SBS 2003 server. (Den nye er en 2003 standard med Exchange 2003 installeret oveni).
Nogen gode ideér?
Avatar billede karser Nybegynder
27. juni 2005 - 12:19 #1
er din klient logget ind i samme domæne, som din server står i?
Avatar billede ssa Nybegynder
27. juni 2005 - 15:42 #2
Ikke nødvendigvis, det er jo Webmail. Men det kan da godt være, at jeg har oplevet det, mens vi var "indenhus". Det gælder dog uanset hvorfra vi logger på. Den spørger først efter godkendelse af certifikat og derefter kommer windows login billedet i en separat boks.
Avatar billede karser Nybegynder
27. juni 2005 - 15:53 #3
...Hvis du har lavet en "form logon" så skal denne jo være tilgængelig for "Anonymous Logon" på din server. Ellers vil du blive promted for PW ved forsøg på at åbne siden!

Det med at du selv kal skrive Http:// kan jeg ikke lige se hvorfor det sker....

er det når du logger på inde fra eller ude fra?
Avatar billede ssa Nybegynder
28. februar 2006 - 19:10 #4
Lukker
Avatar billede karser Nybegynder
28. februar 2006 - 19:44 #5
Det var et flot feed-back, du kom med der!?

:o.
Avatar billede ssa Nybegynder
09. marts 2006 - 19:34 #6
Hej Karser - ja sorry, men vi har ominst. Det er jo ½ år siden spørgsmålet blev lagt ud, og jeg ville bare rydde op. Efter ominstallationen er der ikke samme problem.
Så jeg har ingen guldkorn.