Avatar billede gingers Nybegynder
25. juni 2005 - 21:31 Der er 4 kommentarer

Hjælp til Quicktime fil

Hejsa

Jeg vil meget gerne lære at lave min mov-filer, fra mit kamera, til mindre mov-filer.

Jeg har været ved at søge på emnet og fandt da også en masse, men jeg fatter ikke meget at det der bliver sagt. Når jeg prøver det der bliver skrevet virker det ikke.

Er der nogle der kan forklare mig, hvordan det gøres, på en MEGET forståelig måde, da jeg er total nybegynder, men virkelig gerne vil have lagt de videoklip på min hjemmeside i mindre format.

Hvad er max størrelsen for sådan en fil?

Tak på forhånd
Avatar billede frank65 Nybegynder
28. juni 2005 - 09:11 #1
http://images.apple.com/quicktime/pdf/QuickTime_7_User_Guide.pdf

Link til en userguide for Quicktime 7
Se side 20 - måske det kan hjælpe.

Du skal formentlig have QuickTime Pro for at kunne lave noget specielt med filen.

Hilsen
Frank65
Avatar billede gingers Nybegynder
28. juni 2005 - 12:49 #2
Den fortæller kun hvordan jeg laver mit vindue større og mindre. Det er selve filen der skal gøres mindre...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
01. juli 2005 - 18:56 #3
Du skal have fat i QuickTime Pro som kan komprimere med MPEG-4 standarden under QuickTime.

Hvis du har en kraftig nok computer kan du ogsp vælge H.264 codecet som er det mest effektive overhovedet!
Avatar billede gingers Nybegynder
28. august 2005 - 21:45 #4
Tak