Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. juni 2005 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan køre DTS, men ikke job

Der er et problem med én af mine DTS pakker:
Pakken er oprettet vha. wizard'en, lige som alle mine andre DTS'ere. Denne er så Scheduleret, hvilket jo opretter et Job.
Dette job kan jeg ikke få lov til at køre "Start job", hvilket der ikke er noget problem med med alle de andre DTS-oprettede job.
Jeg kan godt afvikle selve DTS'en, bare ikke det job der er oprettet. Hvorfor.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. juni 2005 - 13:48 #1
Når du laver en dts, og afvikler den, så bliver den kørt på den maskine du arbejder på. Når den køres af et schedule, eller SQL Server Agent, som det egentlig er, køres den på Serveren.

Så hvis der fra din maskine er adgang til forbindelser eller hjælpeprogrammer som der ikke er samme adgang til på serveren er det nok forklaringen.

Kan du logge på selve serveren via remote desktop, så kan du lave dine dts'er der, og vil så også kunne køre dem med scheduler bagefter.

I øvrigt kan det også være et spørgsmål om hvilken bruger der er logget ind. SQL Server Agent starter med en brugerkonto, det kan du se under services. Og du er logget ind som en (anden?) bruger når du laver og afvikler din dts.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. juni 2005 - 09:49 #2
Det kan være derfor. Smid et svar.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. juni 2005 - 10:58 #3
OK

Jeg har nemlig haft præcis samme problem. Jeg har heldigvis adgang til serveren, og er gået over til at lave alle DTS-pakker direkte på serveren. Eller i hvert fald at færdiggøre dem der.

Good Luck, og kom bare igen hvis det driller :o)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. juni 2005 - 15:28 #4
Ja, men det vil jeg så gøre.
Det fungerer stadig ikke.
På serveren er der oprettet en speciel konto til at køre SQLSERVERAGENT servicen, men det er en anden bruger (administrator) der er logget på. Kan det være meningen at jeg skal logge administratoren af, logge på med kontoen der kører SQLSERVERAGENT, oprette pakken og schedulere den for at det virker?
Tidligere var det ikke så stort et problem at oprette og schedule en pakke.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 13:57 #5
Den konto der kører SQLSERVERAGENT skal blot have de rettigheder der kræves for at køre pakken.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
28. juni 2005 - 14:05 #6
Det bliver bare værre og værre! :(
Den konto som kører SQLSERVERAGENT afvikler også andre import job, i andre databaser. Det forløber glat, uden problemer, OGSÅ selvom kontoen IKKE figurerer som en bruger i databasen (under USERS for den specifikke database)! :(
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
28. juni 2005 - 14:42 #7
2 databaser, med de samme brugere i, samme rettigheder, hver database har sin egen DTS pakke og hver DTS den samme bruger som owner! Alligevel kan den ene køre og den anden ikke! :(
Ejeren (user) af DTS jobbene er IKKE den samme som den user der kører SQLSERVERAGENT kontoen. Den user der kører SQLSERVERAGENT står IKKE som bruger i NOGEN af de 2 databaser, når man kigger i "mappen" users for den enkelte database!!!!! :( :( :(
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. juni 2005 - 09:01 #8
Jeg tror måske ikke jeg selv har helt styr på det, for jeg har altid haft andre til at hjælpe mig med sikkerhedstingene omkring MSSQL.