Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. april 2001 - 23:50 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

5 hurtige spørgsmål

Der gives 25 point til hver der svarer på et spørgsmål..:-)

1: Min iBook SE har jo kun 1 USB port, og 1 Firewire port. Hvordan kan jeg tilslutte en normal printer, som ikke har USB-stik? Kan man købe specielle ledninger?

2: Kender I nogle gode og nemme DTP programmer ligesom MS Publisher 2000?

3: Hvad koster, og hvor kan man købe 64 mb. ram til iBook\'en..? Dagspris, hvis nogen kender den?

4: Hvorfor er Mac\'en ikke ligeså populær som PC\'en er? Hvad er det, der gør PC\'en så populær?

5: Det der med netværk. Hvis jeg installer Dave på iBooken, kan jeg så bare køre netværk med alle TCP/IP konfigurede PC\'ere med Win98 og opefter? Er hvad? Skal jeg hellere bruge PCMacTalk?

Det var en hule massens spørgsmål, ved det godt...:-/
Avatar billede blueforce Nybegynder
06. april 2001 - 23:55 #1
1) ja det kan du godt, man kan købe en masse slags konvetere der kan klare det, eller en \"HUB\" der kan lave flere af en slags port

2) NIX

3) ca. 650 ,-

4) Det er det store udvalg af software, og den nemme brugerflade der var i starten

5) PCmacTalk er nemmest
Avatar billede jasber Nybegynder
06. april 2001 - 23:56 #2
1) Man kan køben en USB til LPT converter (i et kabel) for ca. Kr. 125,-

4) Udbud af software...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2001 - 23:56 #3
4: Fordi PC producenterne i mange år har overbevist befolkningen om, at Apples produkter er for dyre. Men de glemte bare at fortælle, at de rent faktisk får mere for pengene. Samtidig er computeren mere stabil end en PC, fordi hardware og software er tilpasset/optimeret af det samme firma.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
06. april 2001 - 23:58 #4
5) Skal denne software installeres på Mac\'en eller på alle de PC\'ere jeg vil i netværk med?

Altså PCmacTalk..;-)
Avatar billede jasber Nybegynder
06. april 2001 - 23:58 #5
hoejrup>> En Mac crasher lige så meget som en PC...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2001 - 00:11 #6
jasber>> Det kan du ikke bruge som argument. På en mac skal du ikke sætte en hel masse lattelige jumpere, og du skal hellere ikke rode i BIOS mv.
Jeg kunne skrive hundredevis af andre ting, som gør en Mac mere brugervenlig og stabil.

/per
Avatar billede lem Nybegynder
08. april 2001 - 21:15 #7
4) Når man ikke har penge til en Ferrari, køber man en Toyota !!!
4) Hvis man \"kun\" har råd til en Toyota, får man aldrig prøvet en Ferrari !!!