Avatar billede haolan Nybegynder
20. juni 2005 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Serverbelastning af chat

Jeg har en service på min side til klaner i et onlinespil hvor de kan logge sig ind og snakke sammen om angreb og sådan..

Lige nu har 7 klaner adgang til hver deres klanside..

Vil det belaste serveren hvis de 7 klaner får hver deres chat? Der vil som det aller højeste gå 45 brugere ind på en chat ad gangen og det er meget usandsynligt at det ville nå helt op på 45 endda..

Men for ikke at sætte det for lavt siger vi 45 stammer a 7 klaner dvs. 315 brugere delt ud på 7 chatte, vil en server blive for belastet af dette?
Avatar billede leif Seniormester
20. juni 2005 - 20:44 #1
Det er helt anpå om chatten vil belaste serveren samt hvad server det er !
Avatar billede haolan Nybegynder
25. juni 2005 - 15:15 #2
ok.. det er en ganske simpel ASP chat og serveren er fra unoeuro.com, jeg synes at kunne huske noget med 2 mbit linie, mere ved jeg ikke om serveren..
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2005 - 17:07 #3
Belastning er en underlig form, for det er klart at der vil være perioder den har mere at lave.
Avatar billede haolan Nybegynder
17. august 2005 - 18:30 #4
ok.. så det kan altså ikke siges uden videre at teste det selv?
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2005 - 18:33 #5
Ikke hvis du spørger mig !
Avatar billede haolan Nybegynder
17. august 2005 - 18:35 #6
oki.. ja så kommer vi nok ikke videre i den sag..

lig et svar så får du points
Avatar billede haolan Nybegynder
21. september 2005 - 15:27 #7
..