Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
19. juni 2005 - 21:27 Der er 1 kommentar

Mysql error kommando eksitere ikke.

Hey jeg har installeret Mandrake 10.1 PHP-SSH-WEBMIN-PHPMYADMIN osv. uden problemer.

Da jeg så nåede til Mysql gik det galt, hver eneste gang jeg prøver at sætte root passworded for jeg at vide at commandoen ikke eksitere. PHPmyadmin fungere fint dog kan jeg ikke logge på da jeg ikke har sat et root password endnu.

i shell kan jeg godt skrive service mysql start og så starter mysql fint op, men hvis jeg så skriver mysql -u root -p for at logge på mysql fejler det bare. står jeg ikke det rigtige sted ? Skal jeg ind i /Bin bibiloteket ligesom i windows ?
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
20. juni 2005 - 10:45 #1
Ok, nu har jeg fået Mysql op at køre men jeg kan ikke sætte root password. /usr/bin/mysqladmin -u root password 'newpassword' fyre jeg denne shell kommando af for jeg bare at vide at user root access denied using password yes eller no for den sags skyld.