Avatar billede laurids Nybegynder
19. juni 2005 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet på vandet

Jeg sejler en del længere ture hvor jeg har min bærebare pc med og hvor jeg ønsker at kunne benytte internet. Hvad skal der til før det kan lade sig gøre? hvis det kan lade sig gøre hvor effektivt er det så?
hastighed?
dækning?
stabilitet?

På forhånd tak Laurids J. Hassing
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2005 - 18:36 #1
Med en mobil telefon er du jo begrænset til at være nær kysten tættere end 30 km. Hastigheden er afhængig af hvad du vil betale, men 9600 baud er vel standart (nok til tekst mails). Stabiliteten kommer an på signalets kvalitet (altså dækningen). Afregning er normalt per MB.

Alternativt kan du bruge Satelit telefoni, men så bliver det dyrt. Du kan se noget af verdens bedste udstyr ved http://www.tt.dk.
Avatar billede laurids Nybegynder
21. juni 2005 - 11:28 #2
Jamen hvad skal jeg helt konkret gøre for at det bliver muligt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2005 - 07:09 #3
Hvilken løsning vil du gå efter?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2005 - 20:23 #4
En mobil telefon, der understøtter GPRS, kobles til den bærbare, som et modem. Dette kan ske via Seriel kabel, Bluetooth eller IR.
Avatar billede laurids Nybegynder
18. februar 2006 - 19:13 #5
Det er altså ikke fordi jeg ikke vil give dig point men jeg kan ikke komme til at gøre det, men det er nok bare mig der er lidt dum
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 19:16 #6
på DFDS færgen der sejler fra kbh til Oslo der har de en stor internet cafe der kører med internet via sattelit .

prisen for sådan en forbindelse tør man slet ikke tænke på hvad mon koster .
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. februar 2006 - 07:59 #7
Nej du er ikke dum, jeg har bare ikke lavet et svar.....

Det får du nu.

Har du fået undersøgt det nærmere?