Avatar billede filia Juniormester
19. juni 2005 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

download af tiff

Jeg kan ikke sende et tiff-billede med min mail, da det er for stort til min server, som kun vil acceptere 5 Mb. Derfor har jeg uploadet det på mit domæne, så modtageren skulle kunne hente det derfra: www.simplegraphix.dk/beta/fd/fdtekst.tif. Men selvom det ligger ok på domænet, er det ikke muligt at 'få fat' i det, altså kopiere det, gemme det osv.
Hvordan skal det gøres??
vh. :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. juni 2005 - 17:43 #1
Skriv nedenstående i f.eks. notesblok og gem den som en .html fil.

<a href="http://www.simplegraphix.dk/beta/fd/fdtekst.tif">fdtelst.tif</a>

Når siden/filen åbnes højreklikker man på linket og vælger gem destination som...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. juni 2005 - 17:44 #2
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2005 - 17:46 #3
Kan du ikke bare Zippe den ??
Avatar billede filia Juniormester
19. juni 2005 - 18:02 #4
fint, det var åbenbart sådan et link, der skal til!
Se bare på www.simplegraphix/beta/fd.html
....!
Det med zip må jeg undersøge senere.
Jeg lagde først en cmyk op, men den blev jo helt forkert i farven.

Men dette kan jeg vel også gøre med en cmyk - sådan at den stadig er sig selv, når den når modtageren, dvs. uanset skærmvisningen?
Tak for hjælpen!
:-))
Avatar billede filia Juniormester
19. juni 2005 - 18:03 #5
Avatar billede filia Juniormester
19. juni 2005 - 18:49 #6
...ja, det er selvfølgelig også i orden med cmyk´en - .

- - -
filia
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. juni 2005 - 19:04 #7
Takker for point - god søndag!