Avatar billede montago Praktikant
17. juni 2005 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mulighed for Source formatting og Source Colouring

Det ville være über cool hvis diverse Source posts, blev formateret i mindre font, med farver osv, ligsom når man sidder med Dreamweaver, EditPlus eller en af de andre programmer

fordelen ved source formatting og source colouring er at overblikket forøges mange gange, og svaret vil derfor ofte være indlysende

fx fejl i strings... var str = "hello " + "asd""

hvor man straks vil se fejlen...

Spørgsmålet er så om det er posteren som skal pålægge denne formatering, eller scriptet selv kan genkende dem...

evt kan man poste:

[source:asp]
<% '<-- kan bruges som script auto-identifier
Function tingeling()
  tingeling og tongelong
End Function

response.write tingeling(Bingbong)
%>
[/source:asp]

[source:js]
<script> '<-- kan bruges som script auto-identifier
function func(){
return true
}
if(func())
  document.write "hello"
</script>
[/source:js]
Avatar billede montago Praktikant
17. juni 2005 - 12:45 #1
Source'erne kan derefter puttes i kasser, som yderligere vil danne overblik
Avatar billede soreno Praktikant
17. juni 2005 - 13:24 #2
Det er ikke første gange dette forslag kommer.
Men intet er sket.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. juni 2005 - 13:46 #3
Denne kategori er kun til pynt. Jeg er begyndt at tvivle på Ekspertens fremtid
Avatar billede montago Praktikant
17. juni 2005 - 14:08 #4
hehe... om ikke andet, kan man lave et script (javascript) som kan puttes oven på eksperten... som kan genkende source's....

så slipper eksperten for at nørkle med det...

meeeen... der må findes nogle PHP scripts som de kan bruge (så hvidt jeg ved er eksperten php dreven...)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2005 - 15:00 #5
eksperten er lavet i PHP idag (startede vistnok i ASP)

forslaget er glimrende

kun eevt. supleres med en minimer/maksimer funktion på kildekode så man
kunne skime tråde uden at læse 1000 linie rkode
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. juni 2005 - 15:11 #6
Ja det ville være nice!
Avatar billede montago Praktikant
19. oktober 2007 - 13:09 #7