Avatar billede mvk Nybegynder
15. juni 2005 - 10:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man sætte dansk datoformat på databasen

kan man indstille en MS SQL database til at håndtere dansk datoformat på de enkelte databaser der ligger på serveren og ikke på hele serveren ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. juni 2005 - 12:41 #1
jeg kan ikke finde noget om hvorvidt det er muligt at formaterer datoformatet for hele databasen.
Du kan gøre det via dine sql sætninger på denne måde:
SELECT CONVERT(CHAR(10),E.Dato,110)  AS Dato FROM Enellerandentabel E

på denne side kan du se de forskellige formater du kan få ud:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_ca-co_2f3o.asp

du ændre bare tallet 110 til det tal som passer med det format du vil bruge.
Avatar billede steent Nybegynder
18. juni 2005 - 09:37 #2
Når du opretter en database i Enterprise manager, skal du sætte Collation Name til 'Danish_Norwegian_CI_AS'
Avatar billede mvk Nybegynder
23. august 2005 - 07:17 #3
tak. steent