Avatar billede felix_meeske Nybegynder
12. juni 2005 - 16:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opnår jeg mersalg

Hej allesammen

Jeg arbejder på at udvikle www.refflingsfoto.dk til at være Danmark's foretrukne online fotohandler.

Det jeg ønsker af jer er feedback på hvad der evt. mangler for at siden kan tages seriøst nok - således at hr. og fru. danmark også tør købe deres produkter online hos os.

Jeg har ikke selv lavet det konstruktive (kodning osv.), men laver alt det grafiske - så det er der i skal være kritiske.

På forhånd tak,

Felix
Avatar billede cyfer Nybegynder
12. juni 2005 - 18:50 #1
Det bliver meget kort da jeg ikke rigtig har tid.
Banneret/eh logo't? - Hvad i himlens navn har det med konceptet at gøre? Det ligner jo en support side (hvilket i øvrigt giver dårlige associationer hos de fleste ;). Derudover ligner knapperne noget der er løgn. Det ser uprofessionelt ud!
Selve midterdelen med tilbud osv. ser fin ud.

Hvis du gerne vil opnå at være den foretrukne online fotohandler, så ville jeg nok ikke vælge et navn som var svært at huske. Nu ved jeg godt at du/firmaet nok allerede har navnet, men hvis det er online fotofremkaldelse der satset på kunne et "underfirma" måske blive taget op til overvejelse. Altså finde på et online navn til firmaet som giver folk nogle associationer som forbinder siden med ONLINE digital fremkaldelse.

Det var lige hvad jeg hurtigt havde at sige.
Btw. er Refflingsfoto.dk et registreret trademark? (du har lavet TM bag firmanavnet). Hvis ikke ville jeg nok fjerne det hvis jeg var dig.
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2005 - 09:30 #2
En ting du i den grad mangler er at optimere til søgemaskiner så folk kan finde vej til dig via dem - som det er nu har du to (2!!!) sider repræsenteret på google og det er altså alt alt for lidt til at gøre dig bemærket.

derudover - når man går ind på domænet skifter adressen straks om til 62.242.149.22 og det er altså heller ikke supersmart.

Selve designet passer efter min mening heller ikke helt sammen - toppen er flot men resten er en lidt underlig sammenblanding af farver der ikke helt passer sammen, alt for mange font-forskelle og konstant billeder med hvid baggrund liggende oven på en gul baggrund.
Avatar billede uggi16 Nybegynder
13. juni 2005 - 09:41 #3
1. Hjemmesiden er så vidst jeg kan se ( på dkpto.dk/) ikke registeret som trademark i danmark, så det der (TM) bør du fjerne.

2. Som cyfer siger, selve designet ligner noget fra en support side, hvis det er det firmaet laver er det sommænd godt nok, men da det er noget med foto halløjet at gøre bør designet afspejle dette...

3. Billederne på forsiden er STORE efter min mening, selv med en opløsning på 1280*1024 ser de store ud...

4. Du er velkommen til at kontakte mig på uottosen[snabel-a]tdcadsl.dk og få lidt hjælp med designet hvis du lyster, det vil helt sikkert være en go ide ;)...
Avatar billede felix_meeske Nybegynder
13. juni 2005 - 19:34 #4
Tusind tak for de hurtige svar cyfer, keysersoze og uggi16

Jeg havde håbet på en lidt mere positiv opbakning, men fair nok i ved jo hvad i snakker om...

Knapperne - skal de have en anden form for at kunne bruges eller hvad?

...jeg synes de er gode fordi der er billeder ved, men det er måske bare mig?

Banneret - jeg skal nok fjerner (tm) med det sammen. Grunden til at jeg har valgt det at designe topbanneret som jeg har, er fordi det skulle fortælle lidt om hvordan internethandel fungerer i dag, men jeg må vidst gå i tænkeboks med det og finde på en smartere løsning.

Navnet - ved jeg godt, men det hedder butikken jeg arbejder for.

Søgemaskiner - jeg er bare lidt i tvilv om hvilke søgemaskiner jeg skal tilmelde os til. Jeg har tænkt på Eniro.dk men er blevet frarådet det fra en kammerat.

Adresseændring - det er midlertidigt, da vores administrator har den liggende på hans server. Men det får vi ændret snart - forhåbentlig.

______________________________________________________________________

Hvilke søgemaskiner ville i anbefale man tilmeldte sig til?
Avatar billede domaz.dk Novice
14. juni 2005 - 11:04 #5
alle de søgemaskiner du kan finde... jo flere jo bedre...
Avatar billede uggi16 Nybegynder
14. juni 2005 - 16:12 #6
hmm jeg har set du har skrevet til mig.. men mailen er væk pga. formatering... (skammer sig) du kan finde søgemaskiner her: www.phpsearch..dk :P

du er velkommen til lige at skrive igen :P på admin[snabel-a]ulrichottosen.dk :P så gemmer jeg mailen hehe...
Avatar billede felix_meeske Nybegynder
14. juni 2005 - 23:15 #7
Okay alle søgemaskiner "...jo flere jo bedre" - fair nok, men er der ikke nogen som er gratis eller nogen som man kan melde sig til uden det koster en bondegård.

Det kunne godt være at der fandtes nogle specifikke, som er specielt gode til fotosøgning...?

...Uggi16 jeg har sendt en ny mail til dig med to andre bannerforslag, håber du får tid til at kigge på det
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2005 - 10:13 #8
du kan ikke "bare" tilmelde dig søgemaskiner - søgemaskinerne skal primært finde dig ud fra links på andre sider og når de så har fundet dig gælder det om at have bygget siden op på en måde søgemaskinerne kan lide.

Mht design så bygger mine kommentarer primært på at siden ikke hænger sammen - der er for så vidt ikke noget i vejen med knapperne... bortset fra at de ikke passer til resten af siden. Toppen var grafisk flot men passede ikke ind med resten af siden etc etc. Nu hvor du har lavet lidt om syntes jeg allerede det har hjulpet meget - uden dog at være perfekt; fx er din top stadig meget grafisk hvorimod din menu bare er nogle blå firkanter, din copyrigth tekst er hvid på hvid baggrund og så virker sidens elementer (billeder, tekst etc) måske en smule overdimensioneret - selv i 1280 ser billeder og tekst forholdsvis store ud.
Avatar billede uggi16 Nybegynder
15. juni 2005 - 10:26 #9
Som sagt (i mailen) vil jeg gerne tilbyde dig at hjælpe dig med dit design før du laver det hele om og giver dig selv for meget arbejde...

Jeg hjælper dig også gerne med søgemaskinerne og lidt reklame... hvis du da vil tage imod det tilbud hehe...

Du køre meget i samme stil på de ændringer du laver... prøv for sjov at starte hele fra bunden med en lille idé og arbejd dig fremefter, det er som regl her de bedste sider kommer frem...

Du skriver bare til mig igen hvis du vil tage imod tilbudet, så kan vi evt. snakke om søgemaskiner og reklame senere... hvis det var noget...
Avatar billede felix_meeske Nybegynder
16. juni 2005 - 21:46 #10
Kære Keysersoze

Mange tak for din kommentar - jeg er lige blevet færdig med at designe knapperne om, så de fremstår lidt mere levende. Det med banneret må jeg arbejde videre på, vil bare helst ikke være for konservativ - kan selv godt lide lidt billeder og farver, selvom det måsker er forkert(?)

De overdimensionerede billeder, ja... Jeg kan da godt prøve at lave det mindre, men synes bare det virker "brugervenligt overskueligt", kan dog stadigvæk godt forsøge.

_______________________________________________________________________

...hvordan skal jeg tilmelde mig andre sider, så søgemaskinerne kan finde mig. Skal billederne hedde noget med foto osv. som de f.eks. gør når man søger på foto på Google.com?
________________________________________________________________________

.
Avatar billede uggi16 Nybegynder
17. juni 2005 - 08:27 #11
1. For at søgemaskinerne kan finde din side kan du bruge META Tags til at fortælle dem hvad din side indeholder, derefter skal du tilmelde dig til aå mange søgemaskiner som muligt. ( vil jeg da gerne hjælpe med ;) )

2. bare gør billederne lidt mindre :P
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2005 - 10:17 #12
som skrevet tidligere... man kan IKKE "bare" tilmelde sig søgemaskiner. Det var noget man kunne gøre i gamle dage men ikke mere - det kan godt være at de fleste søgemaskiner har en eller anden form for tilmeldings-dims men den for man nada ud af.

Det er korrekt at meta-tags er god i forhold til indekseringen på søgemaskiner - men at de gør at ens side bliver fundet af søgemaskiner er IKKE korrekt. Meta bliver jo først læst i det øjeblik søgemaskinerne allerede har fundet siden og kommer ind på den - og passer man ikke på kan meta skade mere end de kan gavne.

nok 90 procent af det der gør søgemaskinerne glade er programmering/opbygning - den sidste del er indvirkning udefra som man ikke kan gøre meget ved medmindre man lægger ekstrem mange kræfter i det (links, annoncering etc).

Store dele af programmeringen/opbygningen mangler desværre så derfor vil indekseringen hos søgemaskiner blive utrolig svær.