Avatar billede undertakers Nybegynder
11. juni 2005 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Cron job til at køre .php fil

Jeg har en hjemmeside på et webhotel, hvor det er muligt at køre cron jobs.

Når jeg skal lave et cron job, foregår det grafisk.
Dvs. at jeg kan vælge en command to run og hvornår den skal køre.

siden jeg vil køre, hedder update.php, og den aflæser ca. 400 brugeres statistik og opdaterer en mysql database + skriver at den har opdateret de og de brugere.

Commandoen jeg har prøvet med er: home/update.php
men ved ikke om der skal laves en fil/script der kører denne fil i stedet for.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. juni 2005 - 17:24 #1
Nu er jeg ikke mester i Cronjobs, men home/update.php burde være nok.
Men sådan et spørgsmål må din udbyder vel kunne svare på!
Prøv evt at fortæl hvem som er udbyder, måske nogen har erfaring med den pågældende udbyder.
Avatar billede undertakers Nybegynder
11. juni 2005 - 20:19 #2
Avatar billede undertakers Nybegynder
11. juni 2005 - 20:20 #3
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2005 - 03:04 #4
Jeg vil tro, at kommandoen skal være noget i stil med:

/usr/bin/php /home/DITBRUGERNAVN/update.php

Eventuelt, hvis der ikke er en CLI-udgave af PHP installeret, må du forsøge på en anden måde, f.eks med en kommando, der kalder dit PHP-script via webserveren:

/usr/bin/wget http://servernavn/update.php
Avatar billede undertakers Nybegynder
12. juni 2005 - 09:36 #5
Det lykkedes at få det til at køre med /usr/bin/php /home/update.php.
Smid lige et svar sandbox og tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2005 - 07:27 #6
Kommer her.

Jeg beklager ventetiden, som skyldes Exps bøvl med mails for tiden.