Avatar billede filur14 Nybegynder
10. juni 2005 - 11:10 Der er 7 kommentarer

Nybegynder xml

Jeg er ny mht xml og mangler hjælp

Nedenstående er et udklip fra xml filen der giver mig problemmer Noden <TransmissionHeader> optræder flere gange kun hvis <RetailStoreID> har en bestemt værdi ønsker jeg at behandle informationerne, mit probem er nu at når jeg tester og finder det rigtige <RetailStoreID> skal jeg læse alle <FuelProductID> for den record , men når jeg opretter en ny nodelist der skal læse <FuelProductID> starter den forfra i filen og læser alle <FuelProductID>  fra start til slut og ikke kun dem der er indrykket under det rigtige <RetailStoreID>.

Det jeg mangler er enten en funktion som når jeg læser et <FuelProductID> kan gå op og finde  <RetailStoreID> lige over

eller en måde at oprette en ny nodelist på så den kun læser de informationer der er under det rigtige <RetailStoreID>

Som udvikler syntes jeg også opbygningen af filen virker usmart jeg ville forvente at <TankProductStockDetail> var indrykket under <RetailStoreID>

        <TransmissionHeader>
          <IXRetailVersion>1.0</IXRetailVersion>
          <RetailStoreID>881032</RetailStoreID>
        </TransmissionHeader>
        <TankProductStockDetail>
        <TankID>5</TankID>
        <ReadingDate>20050531</ReadingDate>
        <ReadingTime>0631</ReadingTime>
        <FuelProductID>Diesel</FuelProductID>
        </TankProductStockDetail>
        <TankProductStockDetail>
        <TankID>4</TankID>
        <ReadingDate>20050531</ReadingDate>
        <ReadingTime>0631</ReadingTime>
        <FuelProductID>Blyfri 92</FuelProductID>
        </TankProductStockDetail>
Avatar billede nielle Nybegynder
10. juni 2005 - 14:47 #1
Hvilket sprog programmere du i?
Avatar billede filur14 Nybegynder
10. juni 2005 - 23:13 #2
jeg skal importere data i et Navision økonomi system men har adgang til microsofts xml objekter der fra
Avatar billede nielle Nybegynder
10. juni 2005 - 23:22 #3
Der må vel være en xml-tag et niveau længere ude som gruppere en given <TransmissionHeader> sammen med alle de <TankProductStockDetail> som håre sammen med denne. Kan du ikke lige vise hvordan den ser ud?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. juni 2005 - 09:22 #4
> Det jeg mangler er enten en funktion som når jeg læser et <FuelProductID> kan gå op og finde <RetailStoreID> lige over

//TankProductStockDetail[FuelProductID='Diesel']/parent::*/TransmissionHeader/RetailStoreID

> eller en måde at oprette en ny nodelist på så den kun læser de informationer der er under det rigtige <RetailStoreID>

//TransmissionHeader[RetailStoreID=881032]/parent::*/TankProductStockDetail

> Som udvikler syntes jeg også opbygningen af filen virker usmart jeg ville forvente at <TankProductStockDetail> var indrykket under <RetailStoreID>

Der er sjældent nogen ”den rigtige” måde at opbygge et xml-sheet på. Hvis du selv kan influere formatet så kan du jo lave det om, og ellers må du vel bare acceptere det som det er.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2005 - 19:29 #5
Har du fåer kigget på det?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. juli 2005 - 14:52 #6
?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 22:38 #7
Lukketid?