Avatar billede sospn31 Nybegynder
09. juni 2005 - 23:31 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside lavert Publisher

hej jeg har lavert en hjemmeside med Publisher og vil godt ha den på nette

så jeg lavert en her men den viker ikke så godt som i kan se http://www.sospn31.frac.dk            kan i hjælp mig ?
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juni 2005 - 23:43 #1
Publisher er ikke det bedste program til hjemmesider, men man kan da til nøds bruge det. Min allerførste hjemmeside i 1998 - lavede jeg også i publisher.

Dine billeder bliver ikke vist, så du må tjekke stien (som man kalder det).

hjemmeside på nette-filer/image4261.gif

Publisher skulle ifølge koden indsætte image4261.gif som ligger i en mappe der hedder hjemmeside på nette-filer.

Tjek om det passer.

Og så er det ikke så godt at der er mellemrum i stien. Navnet på din mappe....
Avatar billede leif Seniormester
09. juni 2005 - 23:44 #2
Du siger Gem som Webside, kalder filen index.html så laver den en fil der hedder index.html samt en mappe, de 2 ting uploader du !
Avatar billede sospn31 Nybegynder
09. juni 2005 - 23:47 #3
hvor skal jeg se det´det med nette-filer/image4261.gif
og det med image4261.gif
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juni 2005 - 23:50 #4
Tjekke at du har et billede som hedder image4261.gif i en mappe som hedder Hjemmeside på nette-filer?

For Publisher kan tilsyneladende ikke finde det, eller også har du ikke uploadet mappen med billeder som leif skriver *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juni 2005 - 23:51 #5
Der hvor du gemmer din index.html

bør ligge en mappe til billeder der hedder Hjemmeside på nette-filer?

Gør der ikke det, så er det fejlen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2005 - 23:52 #6
Helt vildt irriterende at den loader the voice når man sidder på en vildt langsom maskine og eller forbindelse. Tvang min reserve PC (gammel compaq med 64mb ram og win 2000) i knæ. Kikker på dine billeder og links i morgen!

Men vil tro at det er den klassiske med at billeder og filer ikke ligger der hvor du linker til. Eller at du linker til dem lokalt (altså på din egen maskine.
Avatar billede sospn31 Nybegynder
09. juni 2005 - 23:54 #7
den skriver for at behandle formularen på side 8 korrekt skal du angibe et program fra internetudbyderen i bosen handling eller vælge en anden metode til hentning af data
vil du angive handlingen nu ? hvad skal jeg trykke ?
Avatar billede sospn31 Nybegynder
09. juni 2005 - 23:56 #8
det skriver den nå jeg ville gemme det
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juni 2005 - 23:57 #9
Er det under kontakt du har en formular?

Der skal du formentlig have adgang til cgi hos internetudbyderen.

Prøv at sige nej i første omgang.
Avatar billede sospn31 Nybegynder
09. juni 2005 - 23:58 #10
jeg har en mappe der hedder hjemmeside%20på%20nette-filer
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:00 #11
Ok, og i den ligger dine billeder?
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:01 #12
Ligger din index.html også i den mappe? Kan se at du har nogle html filer liggende i den....
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:02 #13
nej det har jeg ikke
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:03 #14
ops jo det ligger billeder men ikke html filer
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:07 #15
jeg har ikke det billede image4261.gif
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:07 #16
Sådan bør dine filer ligge (min billed mappe hedder bare noget andet):

http://www.nicolin.dk/div/sti.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:08 #17
En mappe med billeder, og ved siden af mappen = alle dine html dokumenter.

Du kan ikke finde image4261.gif nogensteder?
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:11 #18
Så har jeg lige ændret det sådan som det burde se ud hos dig:
http://www.nicolin.dk/div/sti.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:13 #19
Publisher siger at dine billeder ligger i mappen:

Hjemmeside på nette-filer
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:13 #20
jeg det kan jeg ikke
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:15 #21
Hm, jeg må nok lige selv prøve at lave en hurtig side i publisher, så jeg kan se hvor den gemmer billederne...

Lyder underligt at de ikke er der.
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:18 #22
Når jeg gemmer mit websted som f.eks. index.html, så laver publisher en mappe VED SIDEN AF som hedder index-filer, og i den ligger mine billeder.

Så hvis du har gjort det samme (gemt som index.html), så har du måske også en mappe der hedder index-filer, hvor dine billeder ligger i?

Når du først har gemt webstedet, er det vigtigt at du ikke retter i mappenavne og filnavne bagefter, for så stemmer det ikke overens med koden.
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:20 #23
vis du trykker på http://www.sospn31.webbyen.dk/ og der hvor der stå TRYK HER kan du se hvordan det ser ud os mig
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:21 #24
Ok - men hvad ligger der i den mappe?
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:23 #25
tak nu viker det
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:24 #26
jeg hade ikke set den mappe index-filer ops    men tak
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:26 #27
Lykkedes det? *G*

Pragtfuldt.
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:26 #28
kenner du et program der er godt at lave hjemmeside i
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:28 #29
Nu ser jeg billederne *S*

De koster, men det bedste efter min mening er Macromedia Dreamweaver, og dernæst Adobe Golive, hvis du søger et program hvor man sætter tingene op, og koden bliver lavet for én.

Kan være der finde andre mindre avanceret, men kender ikke lige nogle.... (bruger selv Dreamweaver)
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 00:30 #30
Husk at lukke spørgsmålet *S* (Marker navne i boksen og tryk accepter).
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:31 #31
oki tak du er suk god nok takker lige igen
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:33 #32
kan jeg godt få en Swish Movie ind der
Avatar billede sospn31 Nybegynder
10. juni 2005 - 00:34 #33
det skal jeg nok men kan jeg ligge Swish Movie ind der ind der
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 01:18 #34
Ind i hvad? I Dreamweaver?

Hvad hedder formattet på en Swish movie? Altså endelsen .wmv, .avi, .swf eller hvad?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2005 - 07:58 #35
Prøv lige at se sitet igennem for stavefejl. Personligt ved jeg nemlig ikke hvad en rocuktionsskole (produktionsskole???)

Stort bogstav efter punktum.

Og Ford models i New (hvadfornoget)