Avatar billede danmarlin Praktikant
08. juni 2005 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Systemfiler i C5 vises ikke i SQL

Hej,
Jeg har et problem som jeg ikke umiddelbart kan se logikken i, men som jeg håber nogen har et bud på.

Jeg kører C5 version 3.0 SQL.
Jeg vil gerne hive alle notatfelter ud på LagKart og skal derfor bruge RecId + FileID i LagKart da disse felter er de eneste i Notat-kartoteket som hæfter disse kartoteker sammen.

Problemet er nu at jeg ikke umiddelbart kan se RecId + FileId når jeg kigger direkte i SQL-databasen. Dette gælder på alle kartoteker og ikke kun LagKart.
Da RecId + FileId jo er systemfiler i C5 ved jeg de er der og kan også se dem når jeg benytter rapportgeneratoren i C5, men altså ikke i SQL.

Har nogen en forklaring på hvorfor, og kan man evt. løse dette problem på andre måder end en rettelse i C5 ?
Avatar billede sunero Nybegynder
15. juni 2005 - 15:01 #1
RowNumber og RecId er det samme på SQL. Dvs. du skal bruge rownumber i stedet for RecId.

Mht. FileId findes den ikke i SQL DB'en, men der refereres til den fra notatkartoteket via FilRefId (tror jeg nok.)
Avatar billede sunero Nybegynder
15. juni 2005 - 15:03 #2
Du skal bare finde ud af hvad FileId LagKart har i din C5 og så søge efter dette i dit notat kartotek.
Avatar billede danmarlin Praktikant
23. juni 2005 - 10:06 #3
Tak for hjælpen. det virkede