Avatar billede phuong Nybegynder
08. juni 2005 - 10:54 Der er 1 kommentar

Indsætte et "Jeg er på billedet" pil på et billede

Hej eksperter!

Jeg er igang med at lave en fest side hvor det er muligt at kunne indsætte en pil og sit brugernavn under de billedere man selv er på. Noget ala www.dkbn.dk har på deres side.
Så er der nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig? Måske komme med nogle kodeeksempler eller nogle tuturials som kan hjælpe mig.
Jeg bruger VS og koder i VB.Net.

På forhånd tak
Avatar billede Lasse Novice
09. september 2005 - 01:45 #1
Du bliver noedt til at laere at skrive noget javascript (mm. du hellere vil lave activeX). Idet du er inde paa siden, saa hoejreklik paa den og vis kode (View source). Soeg efter funktionerne:
EnablePickPosition
CancelPickPosition

EnablePickPosition tager simpelthen x-y koordinatet idet du trykker og poster dette sammen med dit bruger ID og sidst men ikke mindst picture ID. Alt dette bliver bogfoert i en database, saa naeste gang billedet vises, bliver det opdateret med navne etc.