Avatar billede rille101 Nybegynder
06. juni 2005 - 12:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpelt link på flash element

Hej
jeg har en htm side, hvori jeg har lagt nogle hjemmelavede flash knapper. Knapperne er lagt ind i hver sin celle i same tabel.
Nu vil jeg gerne ligge links på disse knapper, og her opstår problemet.

Hvis jeg markerer den enkelte celle og i properties inspectoren indsætter et link, så kan jeg i IE's statusbar se, hvor linket fører hen, men når jeg klikker så sker der ingenting.

En behavior på flash elementet virker heller ikke.

Actionsscripts i flash er desværre ikke en mulighed, da jeg vil have at dreamwever skal opdatere links, i tilfælde af at der skal flyttes rundt på siderne i ny og næ.

Er der nogen der sidder inde med en løsning?
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2005 - 21:34 #1
<ole>

Ja, brug noget andet end Flash, hvis ActionScript ikke er en option. Click-event'en bliver fanget i Flash-filmen og kommer ikke videre ... den kan du ikke fange udenfor  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede rille101 Nybegynder
15. juni 2005 - 10:41 #2
Hmm. Det var dog irriterende.
Ved du hvorfor jeg ikke bare kan lægge et link-tag rundt om den celle hvori flash elementet ligger, så det ser ud som om linket ligger på flash elementet?
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2005 - 02:58 #3
Ja, af samme årsag, som du ikke kan flyve ... sådan er _du_ nu engang konstrueret  :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2005 - 03:06 #4
Du kan evt. prøve denne kode, hvor jeg trap'er event'en i det røde div ... den kommer aldrig 'op' til linket. Sådan virker et Flash-objekt.

I det blå div, lader jeg derimod event'en boble videre op i hierakiet, til det når linket og udløser dettes standard handling. Sådan virker et Flash-objekt ikke.

<a href="http://www.google.dk" style="display:block;width:200px;height:200px;">
    <div onclick="alert('Dette link virker ikke');event.cancelBublle=true;return false"
        style="width:100%;height:100%;background-color:red">&nbsp;</div>
</a>

<a href="http://www.google.dk" style="display:block;width:200px;height:200px;">
    <div onclick="alert('Dette link virker')"
        style="width:100%;height:100%;background-color:blue">&nbsp;</div>
</a>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2005 - 03:07 #5
oooops ... en sdavø-fajl i 'cancelBubble'  :)

<a href="http://www.google.dk" style="display:block;width:200px;height:200px;">
    <div onclick="alert('Dette link virker ikke');event.cancelBubble=true;return false"
        style="width:100%;height:100%;background-color:red">&nbsp;</div>
</a>

<a href="http://www.google.dk" style="display:block;width:200px;height:200px;">
    <div onclick="alert('Dette link virker')"
        style="width:100%;height:100%;background-color:blue">&nbsp;</div>
</a>
Avatar billede rille101 Nybegynder
16. juni 2005 - 10:57 #6
Tjaaaa. Der er jo ikke noget at gøre ved det, men tak for tiden alligevel...
Avatar billede rille101 Nybegynder
20. juni 2005 - 08:57 #7
lukker
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2005 - 16:46 #8
ehhh .... selvtak