Avatar billede bang16 Nybegynder
03. juni 2005 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ArchiCad - lys

Er der nogle der ved om man kan lave en lyskilde, som følger en linie i ArchiCad?

Skal bruge det til en "lampe", som skal integreres forneden i et gelænder og så oplysen vejen..!
Avatar billede mwhas Praktikant
03. juni 2005 - 14:05 #1
Jeg kan detsvære ikke lige svare på dit spørgsmål, men meget interesser i af høre hvorfor du lige bruger ArchiCAD det jo ikke et særlig kendt program her i danmark

Er det muligt af se noget du har tegne?
Avatar billede bang16 Nybegynder
24. juni 2005 - 16:00 #2
Vi skal bruge det som en del af min uddannelse... Det fungerer lidt ligesom AutoCad 3D, men bare lidt lettere - siger vores lærere i al fald :)

Har kun brugt det 1½ måneds tid, men kan da vise det vi har lavet...

http://www.b1rent.dk/bang/Bang-bro.jpg

Jeg har selv lavet selve broen, mens det andet er integreret i programmet! Men igen ska det lige siges at jeg kun har brugt programmet 1½ måned :)
Avatar billede mwhas Praktikant
27. juni 2005 - 12:15 #3
jeg kender godt lidt til ArchiCAD der var engang en der viste på Roskilde Teknisk skole hvad det kunne. jeg var igang med af tage Teknisk Designer uddannelsen og det så også nemt ud da han viste det men synes jeg ikke det var da jeg fik en demo version af programet :(

Det er en rigtig flot bro du har tegne der :)
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 18:56 #4
ja fin bro! anyway det kan du ikke forvente nej. det er en scanline renderer og den har ikke saerlige avancerede lyskilder, den kan den slags. det hele handler om at snyde. du kan placere en hulens masse lyskilder i sekvens, spotlights eller pointlights ville jeg anbefale, og saa simulere effekten paa den maade. men for guds eller rettere din render tiders skyld, saa lad vaere med at slaa skygger til paa alle dine lyskilder.

i Qvrigt synes jeg lige at du skal loese skyggeproblemet din scene har nu. de giver ikke mening, hvis du kigger paa objekterne. husk ogsaa at skygger ikke er sorte! de er blaalige og knap saa moerke. er det depthmap skygger eller raytraced du bruger? det ligner depthmap, og det ligner et problem med forskydningen af det..
Avatar billede bang16 Nybegynder
01. november 2005 - 16:49 #5
Øv bøv :(