Avatar billede websphere Nybegynder
02. juni 2005 - 22:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise sidste linje af en log tabel for hver enhed

Jeg prøver at strikke en lille applikation sammen der skal kunne vise en liste af enheder og i sammen linje info fra den sidste log linje for enheden.

Hvordan sørger jeg for at det kun er den sidste linje der bliver vist?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 22:09 #1
SELECT TOP 1 ... FROM ... WHERE ... ORDER BY idfelt DESC

måske
Avatar billede websphere Nybegynder
02. juni 2005 - 23:29 #2
Ja ok - hvis jeg skal have det i samme linje som enheds data! Kan man så bruge union all eller sådan noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 23:36 #3
måske noget a la

SELECT * FROM enhed,log WHERE enhed.id=log.enhed AND log.id =
(SELECT TOP 1 id FROM log WHERE log.enhed=enhed.id ORDER BY id DESC)
Avatar billede websphere Nybegynder
06. juni 2005 - 15:45 #4
Yes!

SELECT * FROM enhed,log WHERE enhed.id=log.enhed AND log.id in
(SELECT TOP 1 id FROM log WHERE log.enhed=enhed.id ORDER BY id DESC)

Arne laver du ikke lige et svar ved lejlighed.. Tak :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 18:04 #5
svar