Avatar billede strangeaway Nybegynder
02. juni 2005 - 14:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

HTML for dummies

Kære Eksperter

Jeg skal til at lave en forholdsvis simpel hjemmeside, men ved absolut intet om, hvad jeg skal gøre, så jeg har et par spørgsmål til, hvordan man kommer lettest igang.

1. Hvilket program skal man bruge? Jeg har Adobe GoLive og Dreamweaver, hvilket er lettest/bedst at bruge?

2. Gode ideer til bøger, tutorials på nettet el.lignende - kan i hjælpe med det? Som så mange andre er jeg typen, der ikke gider tygge en bog på 500 sider før jeg går igang, så noget simpelt 'how to get started'-agtigt og så learning by doing for resten vil være at foretrække.

3. Jeg vil gerne lave noget simpelt flash på min forside... noget a la løbetekst og slideshow. Kan i hjælpe med bøger, tutorials eller lignende til Flash?

Det var vist det hele, håber I kan hjælpe....!!!
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2005 - 14:31 #1
1. dreamwaever hvis du endelig skal bruge et program til at hjælpe dig - notepad eller homesite hvis du vil håndkode.

2. www.html.dk - www.activeserverpages.dk - eee.netcoders.dk - www.w3schools.com
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. juni 2005 - 14:34 #2
1) Begge er gode programmar, men jeg ville foretrække Dreamweaver, da det skriver bedst kode. I princippet er Notesblok alt hvis du selv vil skrive HTML-koden (det er naturligvis det bedste).

2) http://www.html.dk/ er en ganske god side. En anden mulighed er http://www.w3schools.com/ . Den sidst er mest kortfattet, men der er meget god viden at hente begge steder.

3) Det vil nok være mest oplagt at lave sådan noget i Flash. Sådan noget er svært at lave i DHTML uden at det hurtigt bliver ret kompliceret at skrive. Du kan hente en prøve-version af Flash fra http://www.macromedia.com/
Avatar billede hcma Novice
02. juni 2005 - 14:35 #3
om du vil bruge GoLive eller Dreamweaver er helt op til dig (trosretning :o))
Jeg ville selv gå op på biblioteket og se hvad de har om programmerne  (de har meget, og det de ikke har kan de anskaffe)