Avatar billede clalar Nybegynder
02. juni 2005 - 11:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Det rigtige program?

Hej alle

Jeg har et ganske særligt ønske, men ved ikke, hvilket program, jeg skal bruge... Jeg søger altså en anbefaling.

Jeg har en tabel på ca. 1.500 poster, hver post med ca. 20 felter. Denne tabel vil jeg gerne have ud som en hjemmeside, hvor det vil være muligt at søge på felterne (og gerne mere end ét af gangen). Eks: Søge på "kategori", "år" og "tempo", som er nogle af felterne i tabellen. Når man så har udfyldt de felter med den rette information, skal alle de poster, som lever op til kravene, vise sig i en tabel på hjemmesiden. Det er vigtigt, at hyperlink fungerer som normalt på en html-hjemmeside.

Endvidere har jeg et ønske om at kunne designe knapper m.v. og måden resultaterne opstilles på...

Min erfaring med databaser er begrænset og jeg finder MS Access uoverskuelig. Jeg skal kun bruge hjemmesiden lokalt - altså på min egen pc.

Har du et godt råd???

;o) clalar
Avatar billede martinlind Nybegynder
02. juni 2005 - 11:37 #1
når det er lokalt du skal bruge det, hvorfor skal det så være en hjemme side ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2005 - 11:52 #2
Det du søger er ikke et program, men en dynamisk web løsning. En sådan kan laves i ASP hvis du er til microsoft eller PHP hvis du er mere til linux (Selvom begge løsninger kan kører på det andet system også)

Løsningen du nok skal gå efter er en slags content management system derer designet til din tabel, således at du selv kan konfigurere tingene, men du skal som minimum have fat i folk der kan kode løsningen til dig