Avatar billede hojgaard Nybegynder
31. maj 2005 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skifte billede

Hej E

Jeg vil gerne kunne ændre display picture i Messenger fra en app.
Nogen der ved hvor Messenger gemmer denne oplysning? Registreringsdatabasen? Hvor?

Jeg bruger MSN Messenger 7.0.0813
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:41 #1
Hej Hojgaard,
Den gemmer det her.. men de er jo krypterede som dat filer.. men det er i hvert fald der de ligger... :)

C:\Documents and Settings\[BRUGERNAVN]\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\[DIN MSN KODE]\UserTile\
Avatar billede hojgaard Nybegynder
31. maj 2005 - 20:48 #2
Tak for dit hurtige svar prodoc :)

Jeg tjekkede lige filerne i mappen... det er faktisk bare billedfiler, der er omdøbt ;)
Nu er det så bare at finde ud af systemet med navngivningen osv.
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:58 #3
Krypterede og krypterede, du kan sagtens åbne dem med MS Paint...
_________
Sorry læste ikke rigtigt efter... men du kan vel alligevel gøre det for Messenger gemmer sikkert kun hvilket Displaybillede er bliver brugt for tiden, så hvis du tager det displaybillede som er i brug og overskriver det med det du ønsker det skal være så tror jeg da sagtens at det er muligt...?!
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:58 #4
(heh sorry, var lige ude på Nettet for at finde et svar til dig.. :))
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:59 #5
Tak for pointsne Hvad bruger du til at programmere i?
Avatar billede hojgaard Nybegynder
31. maj 2005 - 21:12 #6
Jeg er blevet træt af at se på det samme display billede hver dag (får ikke skiftet). Så jeg vil for sjov kode (i C#) en lille applikation, der skifter billedet, hver gang Windows genstarts.
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 21:15 #7
Nå okay... havde det været i Delphi eller VB kunne jeg måske have hjulpet dig..
Avatar billede hojgaard Nybegynder
31. maj 2005 - 21:18 #8
Tror ikke det bliver så svært. Jeg vil lige se om jeg ikke kan finde lidt mere info om hvordan msn gemmer filerne. Applikationen skulle jo gerne blive ved med at fungere ;)