Avatar billede rossoneris Nybegynder
31. maj 2005 - 14:46 Der er 4 kommentarer

Archiving spørgsmål

Jeg forsøger at lave en archiving policy, men der er dog en ting jeg undrer mig over, selvom det måske slet ikke kan lade sig gøre.

Man kan angive "destination server" i archiving fanebladet, men det er ikke muligt at angive en Ip adresse på en anden pc.

Det jeg mener er, at jeg ønsker at arkiverer mange megabytes væk fra den nuværende server og blot flytte over på en pc med en stor harddisk, hvor det kan ligge uden problemer.

Kan dette lade sig gøre eller skal serveren der skal rumme det arkiverede være en server ?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
01. juni 2005 - 08:53 #1
?
Avatar billede jogii Nybegynder
01. juni 2005 - 17:10 #2
Jeg kan godt forstå du sætter spørgsmåltegn ved dit eget spørgsmål :-)
Hvad skulle et IP-nummer gøre godt for? Kører der en Domino Server på den maskine du vil angive? Du mener vistnok noget med arkivering mod et filsystem, ikke sandt? Jeg er ikke ekspert på arkivering, men filplaceringer angives bedst med URI'er af typen FILE:\\Server\Path. I sådanne tilfælde skal der angives "lokal" arkivering og ikke erverarkivering. Server-arkiveringforegår ALTID via NRPC (port 1352 trafik).
Avatar billede rossoneris Nybegynder
02. juni 2005 - 08:37 #3
Det er egentlig ganske enkelt. Har en domino server der er ved at løbe fuld og vil blot arkiverer noget over på en ganske almindelig pc, hvor der er nok af plads.

Problemet er at man ikke kan angive nogen path til en anden pc, da der kun vælges domino serveren. I feltet kan der ikke skrives noget.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. juni 2005 - 16:29 #4
En almindelig pk er jo ikke en server. Derfor virker det ikke.
Du kan evt. åbne/tilgå postkasser/databaser fra den maskine som har meget plads, og derfra oprette lokale arkiveringsdatabaser. Men hvad vil du gøre når en bruger har brug for at tilgå sine gamle mails? Hvorfor lader du ikke brugeren oprette et lokalt arkiv på deres egen pk? Så har de altid adgang til arkivet. Du kan evt. via forskellige scripts sørge for at disse arkiver bliver kopieret til den pågældende pk.