Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. maj 2005 - 09:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Login i ASP med Dreamweaver mx 2004

Jeg mangler et login til en sikkerside...i ASP
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. maj 2005 - 11:19 #2
problemmer med denne login, det er som om at den ikke kan finde databasen

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=88

problemmet er at jeg tester på en server direkte, hvor der er en folder til public ting og en folder til database ting....Jeg ligger så tingende hver for sig, men det er bare som om, når jeg trykker på login så får jeg en fejl 500 HTTP server...

er der et sted hvor man skal ændre stien specifikt hentil hvor database filen ligger..

Det skal siges at den er lavet i MS access 2003...
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2005 - 11:26 #3
det skal du gøre her;

myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("login_2000.mdb")
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. maj 2005 - 11:34 #4
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("login_2000.mdb") ??

Jeg har lagt databasen ind der med det rigitge navn (jeg har kaldt den noget andet ind login_2000), men det har jeg ændret...
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. maj 2005 - 12:12 #5
HTTP 500 - Intern serverfejl  ??
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. maj 2005 - 12:35 #6
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & www.domæn.dk/database/("login_2000.mdb"), sådan ser den ud efter jeg har ændret i den
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2005 - 15:06 #7
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelig http-fejl"... man kan ikke programmere uden det er fjernet

myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("www.domæn.dk/database/login_2000.mdb")
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2005 - 18:23 #8
hvis du prøver at connecte til en database på en anden server kan du lige så godt opgive - for det kan man ikke med access.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
03. juni 2005 - 09:46 #9
smid et svar igen, og du får pointende
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2005 - 14:59 #10
svar

hvad var problemet?