Avatar billede kasko Nybegynder
30. maj 2005 - 14:22 Der er 8 kommentarer

Ændring af post i en ta fra Nav. Attain 3.62 i Access via ODBC

Håber spørgsmålet er kommet i den rette kategori..

Jeg har lavet et udtræk i Access fra en tabel i nav.Attain 3.62.
Når jeg så prøver at slette eller en ændre på en post i tabellen, får jeg følgende svar fra Access: "Microsoft Jet-Databasemotoren har standset processen, fordi du og en anden bruger forsøger at ændre de samme data samtidig." Problemet er bare det at, databasen ligger på min egen pc uden netværkstilslutning og der er ingen der er logget på den. (udover mig selv, via ODBC.)

Jeg kan sagtens ændre, slette i tabellen i Attain direkte.

Så er der nogen der har en løsning på problemmet i Access??
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2005 - 14:31 #1
a typical error when linking tables with ODBC is that you forget to include fields as the primary key. If I remember correctly you get prompted to choose which fields make up the primary key and if you dont choose any then you cant update!
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2005 - 14:32 #2
... you get prompted when you make the link
Avatar billede kasko Nybegynder
30. maj 2005 - 14:52 #3
Næh. Der er defineret primary key. Jeg kan godt oprette linket og se alle data i tabellen. Men når jeg vil ændre eller slette en post (som jeg iøvrigt kan direkte i Attain) får jeg den omtalte fejlmeddelse
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2005 - 15:46 #4
Do you see a primary key in Access?
Avatar billede kasko Nybegynder
31. maj 2005 - 09:12 #5
Undskyld forsinkelsen Terry.
jeg kan se en primary key Access. Der er faktisk 2 Primary keys i tabellen
Avatar billede mugs Novice
31. maj 2005 - 09:37 #6
Der kan kun værre een PK i tabellen. Denne kan dog være sammetsat af flere felter. I så fald er det en sammensat nøgle, men stadig kun enn PK.
Avatar billede kasko Nybegynder
31. maj 2005 - 09:44 #7
Du har ret Mugs. Det er selvfølgelig en sammensat nøgle. Det var min formidling der haltede "lidt"
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2005 - 19:50 #8
Not sure what to suggest other than make sure you have the newest drivers :o(