Avatar billede westegn Nybegynder
27. maj 2005 - 18:03 Der er 5 kommentarer

hvordan laves en scroll-funktion til lange tekster?

Jeg er rookie og bokser med tusind spørgsmål i dreamweaver mx 2004.

Jeg ønsker at kunne copy-paste et langt stykke tekst ind i dreamweaver (fra f.eks. word), men så brugeren kan scrolle ned (for at læse mere) inde i en slags boks, så proportionerne på mit design bevares. Men når jeg copy-paster ind bliver hele siden bare lang nedefter og man kan scrolle hele siden ned.
Jeg kunne forestille mig at det er en helt vildt let ting at gøre, men kan ikke finde ud af det! hjælp...
Avatar billede jokkejensen Novice
27. maj 2005 - 18:40 #1
<div style="width:400px; height:160px; overflow:auto;" align="center">

INDHOLD

</div>

Du ændre bare på width og height som det passer dig.. altså få det til at passe ind i dit design ...
Avatar billede westegn Nybegynder
27. maj 2005 - 19:35 #2
jeg har ingen forstand på kode. hvis jeg nu copy-paster en tekst ind hvor ændrer jeg så height/width for teksten så der automatisk opstår en scroll-funktion (kun for teksten)?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. maj 2005 - 20:11 #3
kan du finde ud af stylesheets ?.. CSS filer ?

Men ellers kan du gøre det ved at trykke "split" i designvisning... herefter vælger du stedet i layoutvisning hvor det lag skal ligge.. gerne inde i en celle i en tabel, eller et lag du har sat en hvis bredde på.. Når du har klikket her, flytter curseren til det rigtige sted ovennævnte kode skal indsættes...

Altså efter du har klikket på stedet hvor der skal være scroll.. Herefter indsætter du det div lag, fjern herefter "split" designvisning, så har du mulighed for scroll i det felt...

Kan ikke lige overskue at lave det kun ved at klikke i DW..

/Mvh
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:31 #4
opret en tabel
Angiv bredden så den passer til din side
i et af felterne sætter du din tekst og så skulle den automatisk scrolle.
Ellers kan du oprette en Iframe, men det er lidt besværligt hvis du ikke kan kode.
Kan hjælpe hvis du vil. må jeg se din side
Stine
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
12. februar 2007 - 11:17 #5
Fandt du ad af noget?