Avatar billede nazm Nybegynder
27. maj 2005 - 11:20 Der er 10 kommentarer

Intet billede på skærm

Hej..Jeg har efter længere tid fået bygget min computer færdig og har i den anledning taget hvad der tilhørte mig, nogle dele fra min mor og fars computer(Grafikkort,dvd brænder,psu)

Jeg har så været ude og købe en ny Psu..(De andre dele havde jeg i forvejen)

Problemet er bare at computeren vil ikke vise nået skærmbillede!! Det er simpelhen bare sort billedet..
Systemet på computeren(mor og fars) er xp2500+, Asrock k7vta,512mb ram, et gammelt s3 virge graffikkort!! Jeg har prøvet en anden Psu og har prøvet et andet grafikkort.. Lige lidt hjalp det!!

Nogen som har nogen ide om hvad der er galt?
Avatar billede huset Praktikant
27. maj 2005 - 11:23 #1
Prøv at flytte dine rAM rundt eller test med andre
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. maj 2005 - 11:41 #2
Er det din nubyggede, eller din mor og fars der er tale om ? ? ? ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. maj 2005 - 12:17 #3
Det gamle bundkort supporterede agp 1-2 og 4, mens det er ret normalt at nye bundkort kun supporterer agp4 og 8.
Et S3 virge er et ældgammmelt grafikkort, så det er tvivlsomt om det skulle være et agp4 kort.

Efter fornyet gennemlæsning af spørgsmålet er jeg nu også blevet i tvivl om hvilket system problemerne er opstået i ...
Avatar billede nazm Nybegynder
28. maj 2005 - 21:03 #4
Det er min mor og fars. Det mærkelige er at den virkede perfekt før jeg tog psu og grafikkort og dvdbrænder ud.

Jeg har testet med et Geforce fx 5500.. Det hjalp ikk!!

Før den Computeren gik i stykker sad der 2* 256mb ddr ram i. Jeg satte så 2*512mb ddr ram i maskinen. Kan det være der problemet opstår?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2005 - 21:28 #5
Ja, hvis den ram du satte i er pc2100 ram istedet for pc2700 ram, så kan det godt skyldes ram'en. Ud med dem og prøv igen med kun en klods, der før har virket i den maskine.

En Barton 2500 kører med pc2700 ram.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2005 - 17:14 #6
Deri er jeg enig, hvis problemet opstod, da du skiftede 2*256mb med 2*512mb, så ville jeg så hurtig som muligt gå tilbage til 2*256mb.
Avatar billede nazm Nybegynder
31. maj 2005 - 18:37 #7
Nu har jeg testet med andre Ram.. Hjalp ikke en pind!
Så er på bar bund:(
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2005 - 22:39 #8
Hvor kommer PSU'en fra, er det en gammel en. eller en ny ? ?

Er der en diode på bundkortet der lyser ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 11:06 #9
Er du kommet videre ? ? ?
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:49 #10
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!