Avatar billede cade.dk Nybegynder
27. maj 2005 - 08:11 Der er 8 kommentarer

Inkasso - hvad gør jeg..

Jeg har fået en inkasso fra et firma jeg havde en regning hos men jeg VED jeg har betalt den, og har kigget mit konto udtræk på danskebank' net system. Firmaet har ikke været til at komme i kontakt med hverken via deres websites ( www.mbmmedia.dk - www.gratisdvd.dk ) og heller ikke via tlf. - hos TDC siger man er nummert er udgået.. jeg tror de forsøger at tjene penge på ulovligvis..

Hvordan skal jeg forholde mig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 08:21 #1
Du skal bare sørge for at Inkasso firmaet får en kvittering på betalingen - screenshot el. en udskrift du printer ud.
Ring så og forklar dem sagen - de SKAL sætte sagen i bero hvis du ringer og forklarer dem at regningen ER betalt.

Har selv prøvet noget lign. - bare med Telia ;)
Avatar billede necro655 Nybegynder
27. maj 2005 - 08:22 #2
du kunne jo spørge din bank..hvor de penge forsvandt hen ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 08:25 #3
Ejeren af gratisdvd.dk er:
Name: Forlaget MBM Media ApS
Address: Kildegårdsvej 8 C, st. th.
Postalcode & city: 2900 Hellerup
Country: Danmark
Telephone: +45 35 43 80 40
E-mail: postmaster@mbmmedia.dk
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2005 - 10:39 #4
I og med, at sagen er overgået til inkasso bliver sagen behandlet hos dette firma, hvorfor al skriftlig kommunikation bør rettes til inkassofirmaet. Det er så inkasssofirmaet der skal rette henvendelse til MBM media og forhøre sig om sagen. Jeg er næsten sikker på, at der i brevet står, at alle henvendelser sagen vedrørende skal rettes dertil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 11:37 #5
Korrekt - det glemte jeg helt.
MBM må ikke udtale sig, da det ikke længere er deres bord.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. maj 2005 - 12:38 #6
Hele inkassoloven kan læses her : http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970031930-REGL

læs den og kend dit ret og din pligt.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
22. november 2005 - 14:38 #7
lukker - med mindre nogen vil smide et svar!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 16:35 #8
ok da - hvorfor så lang tid uden feedback?