Avatar billede dk-spike Nybegynder
26. maj 2005 - 10:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"services.exe" bruger halvdelen af min CPU-ydelse

Hej,

Ofte når jeg bruger min bærbar, så bliver den pludselig meget langsom. Når jeg så kigger på de processer der er igang kan jeg se at "services.exe" bruger næsten halvdelen af min CPU-ydelse.

Er der normalt og hvis ikke, hvad kan jeg så gøre?

Jeg bruger XP og kører regelmæssigt Virus scanninger og prøver at ungå alle formor for trusler.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2005 - 22:52 #1
Det kunne være en process udefra - start derfor med at enable firewall på netkortet under advanced.
Men du har ret i at det meget nemt kan være noget snavs - scan og kopier derfor en log af hijackthis herind
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis         Hijackthis

Hent osse denne scanner som skal bruges senere
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Avatar billede dk-spike Nybegynder
27. maj 2005 - 13:26 #2
Hej, her er min logfil, jeg kunne ikke lige finde ud af hvor jeg kan enable min firewall!?
Håber du kan hjælpe!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:22:18, on 27/05/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Pinnacle\PCTV USB2\Remote\Remoterm.exe
C:\Programmer\HotChime\HotChime.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\TimeCalendar\TC.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.1\program\soffice.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Filter\server.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Viking power\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = stgisa:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [OemReset] %systemroot%\OPTIONS\OEMRESET.EXE /AUDIT
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVUSB2Remote] C:\Programmer\Pinnacle\PCTV USB2\Remote\Remoterm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKCU\..\Run: [HotChime] C:\Programmer\HotChime\HotChime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendar\TC.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Add to AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Block All Images from the Same Server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Highlight - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Open All Links in This Page... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Search - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra button: Trashcan - {072F3B8A-2DA2-40e2-B841-88899F240200} - C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1.0\trash.exe (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show Trashcan - {072F3B8A-2DA2-40e2-B841-88899F240200} - C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1.0\trash.exe (file missing) (HKCU)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://appldnld.m7z.net/qtinstall.info.apple.com/pthalo/us/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by2fd.bay2.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {812A5592-FBF0-4D40-B0EF-CEA668406C0C} (Yahoo! Fotos – Carga fácil de fotos Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/ydropper/ydropper1_4e1.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
Avatar billede serverservice Praktikant
27. maj 2005 - 18:12 #3
LÆg lige mærke til disse som er indstillinger til proxy - det ser ikke rigtigt ud og er det ikke noget du selv har konfigureret skal de fixes
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = stgisa:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1

Der er ikke rigtigt noget snavs men disse kan fixes:
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O9 - Extra button: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe
O16 - DPF: {812A5592-FBF0-4D40-B0EF-CEA668406C0C} (Yahoo! Fotos – Carga fácil de fotos Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/ydropper/ydropper1_4e1.cab

Genstart i fejlsikret ved at trykke F8 ved opstart og scan med mwav , som du hentede - indstil til at scanne All files og læge mærke til hvad den skriver i loggen - Hvis noget ikke slettes automatisk skal du gøre det manuelt

Har du stadig problemer nu er det en windows bug - ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2005 - 00:02 #4
noget resultat ?
Avatar billede dk-spike Nybegynder
02. juni 2005 - 11:46 #5
De første 2 som du mener jeg ikke selv har konfigureret, er højst sansynligt noget jeg bruger på mit gymnasies trådløse netværk!
Er det ikke sansynligt?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2005 - 13:06 #6
Nå men så bare lad dem stå.
Fik du scannet og slettet med mvaw og har du stadig problemet?

Jeg modtager ikke mails fra E så der går måske noget tid inden jeg svarer
Avatar billede miphisto Nybegynder
02. juni 2005 - 13:36 #7
Din google toolbar indeholder google compute, højest sandsynlig det der snupper cpu kraften.
se her. http://toolbar.google.com/dc/faq_dc.html
Avatar billede dk-spike Nybegynder
24. januar 2006 - 12:22 #8
...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2006 - 16:02 #9
...ja og tak for hjælpen