Avatar billede snebolle Nybegynder
25. maj 2005 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Forslag til forbedring af logo

Hej,
Jeg har lavet nogle forskellige forslag til et logo, som jeg gerne vil have jer til at vurdere. Hvilken en synes i bedst om og begrund hvorfor. I må også gerne komme med forslag til forbedringer!

http://www.reneandersen.dk/nyt/logo-forskellige.jpg

Mvh René
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. maj 2005 - 15:08 #1
Jeg kan bedst lidt det blå logi i højre kolonne "i midten" (næst nederste række).

Det er mest stilrent og stregen under, vil gøre det nemt at placere over tekst, grafik osv.

Jeg kan nu også godt lide ideen fra logoet i højre kolonne (samme række) med "we care"...

Generelt er jeg ikke så vil med de logoer hvor logoet er "spejlet" nedenunder. Det holder ikke rigtigt og virker lidt mere useriøst. Jeg har ikke noget fagligt at have det i - det er blot mit indtryk.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. maj 2005 - 22:44 #2
enig med jpvj

den smalle 'glorie' under de to mennesker er sølvfad de serveres på. God nuttethed, men også god måde at afslutte.

Hele venstre kolonne ryger på svage spinkle skygger forneden. måske kønt i stor forstørrelse og perfekt farvestyring, men replikeret millioner af gange på mange forskellige skærme er de skygger en bomsikker kilde til forvrængning. Enten forsvinder de eller også forstærkes de så de dominerer. På internetet er der ikke god nok nuancekontrol til at slippe afsted med dem.

også enig med 'we care', men ikke sikker på den kan inkorporeres pænt i den gode overall. måske hvis gule prikker dropes og fonten minskes lidt i højden. Prøv. men tror det vil skade mere end gavne alligevel :(

mvh JakobA
Avatar billede snebolle Nybegynder
26. maj 2005 - 09:57 #3
Mange tak for jeres gode kommentar. Jeg har lige arbejdet videre med dem. Især den nedereste til højre har jeg gjort lidt mindre i højden så det bliver lidt mere tæt. Synes i ikke det er lidt bedre?

http://www.reneandersen.dk/nyt/logo-forskellige2.jpg
Avatar billede mobius6 Juniormester
27. juni 2005 - 19:55 #4
nej hov, dit nye logo ligner mere et piktogram for djærgklapning ;)

nej de bedste to forslag (fra forskellige.jpg) er helt sikkert
1: nederst til venstre
2: nederst til højre

1: der skal arbejdes lidt med det men ideen med at have tag-linen "med" i logoet
er fint, logo kan således så også stå alene med tag-line incl. Det forudsætter naturligvis at "we care" netop er det kunden gør...(det er tvivlsomt ;-))

2: ...ellers står logoet pænest alene, uden lines og uden glorier og evt. også uden backlight spejlning.

MEN har du prøvet at gøre IT lidt større, op og danse med person ikonerne.
signal værdien som det er nu er ikke "klar" det første øjet ser er ikonet "hoved klapning" næste ord "AFDELINGEN", ahhh det er IT?  eller hvad.

hvad med at lade T et's øverste venstrekant følge aksen på det venstrefald lillemand's arm danner til venstre..?

så!
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2005 - 07:33 #5
...lukketid?
:)
Avatar billede snebolle Nybegynder
29. juni 2005 - 16:33 #6
Jep jeg er helt færdig med det logo men tak for kommentarene alligevel mobius6. jakoba kan lige få én dags chance for at afgiv svar ellers lukker jeg den i morgen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2005 - 16:57 #7
ja jeg beklager jeg gik lidt forbi med datoen ;)) (en måned helt præcist)

anyway, hvad endte det egentligt med?
Avatar billede snebolle Nybegynder
29. juni 2005 - 18:21 #8
Det endte med det slet ikke blev brugt. De synes det lignede for meget noget i stil med rød-kors/redbarnet. Derfor blev det et andet logo jeg har lavet, som jeg ikke selv var så glad for. Men sådan er det jo nogen gange ;-(