Avatar billede chrisrj Forsker
25. maj 2005 - 09:01 Der er 1 løsning

Problem med at finde tidsrum mellem to datoer

Jeg er ved at lave et skema over ferie-/syge-dage.

Skemaet viser en måned af gangen for alle medarbejdere der er registreret som enten det ene eller det andet.

Det virker sådan set ok, på nær een lille detajle...

Hvis en ferie-/syge-periode strækker sig over d 1. i måneden kommer det slet ikke med.

Eksempel:
En medarbejder har ferie fra 18/3 til 17/5 - dette bliver vist på marts og maj skemaerne, men ikke april skmaet

i min db har jeg en fradato og en tildato som jeg tjekker på via min sql:

' her finder vi de tidsrum der skal reseveres
sql5 = "SELECT EMPLOYEE.id, EMPLOYEE.name as ename, NOWORK.id, NOWORK.sickday, NOWORK.freeday, " & _
    "NOWORK.fradato, NOWORK.tildato, WORKDAY.name as wname, workday.dato " & _
    "FROM NOWORK  " & _
    "INNER JOIN EMPLOYEE ON EMPLOYEE.id = NOWORK.employeeid " & _
    "INNER JOIN WORKDAY ON WORKDAY.DATO = NOWORK.fradato " & _
    "WHERE ((NOWORK.fradato>='" & DbDatoToScriptDato2(fradato) & "' and NOWORK.fradato<='" & DbDatoToScriptDato2(tildato) & "') or (NOWORK.tildato>='" & DbDatoToScriptDato2(fradato) & "' and NOWORK.tildato<='" & DbDatoToScriptDato2(tildato) & "')) and EMPLOYEE.employeetypeid=2 " & _
    "ORDER BY NOWORK.fradato, NOWORK.tildato, EMPLOYEE.name"

Hvad er der galt med min select?
Avatar billede chrisrj Forsker
25. maj 2005 - 11:52 #1
Lukket...