Avatar billede reginho Nybegynder
24. maj 2005 - 22:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave sitemap til ny hjemmeside

Hej

Jeg vil gerne lave et oplæg til en hjemmeside, som jeg skal til at lave. Det skal være en slags sitemap eller sitebeskrivelse over hvad sitet skal indeholde. Jeg tænkte på at lave det i word, eller et andet tekstbehandlingsprogram, men tænkte så at der jo burde være et eller andet program som indeholdt den funktion.

Så det jeg leder efter er en funktion eller et program, der kan lave et sitemap hvor jeg kan beskrive hvad der skal være på de enkelte sider, osv.

Er der nogen som har et råd herom?

Mvh
Reginho
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2005 - 23:22 #1
Der findes både programmer og online tjenester der kan generere sitemaps, men disse tjenester kræver alle at sitet er kørende og alle siderne lavet.

Hvis jeg forstår dig ret og du vil lave mappen før di laver sitet, for at skabe overblik (det er en rigtig god ide) så vil jeg foreslå at du anvender Microsoft Visio.

Jeg mener faktisk både visio og frontpage kan generere site maps af færdige sites
Avatar billede reginho Nybegynder
25. maj 2005 - 13:59 #2
Hej buffer

Det er helt korrekt. Jeg vil gerne lave mappen først, så jeg kan skabe et overblik, og samtidig præsentere arbejdet for nogle af mine venner. Det lyder fint med Visio. Vi har vist en udgave af det på arbejdet, som jeg lige skal se nærmere på. Du ved ikke om der findes et lignende open source produkt ?

Mvh
Reginho
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2005 - 17:14 #3
Det ved jeg at der gør, jeg undersøger hvad det hedder og vender tilbage.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2005 - 17:51 #4
Den hedder DIA, kan ganske meget, men er nok lidt sværere at anvende end visio. prøv at kikke på

http://dia-installer.sourceforge.net/
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2005 - 17:53 #5
Hvis du vil se netskitser (det er det jeg har brugt visio til) lavet med visio, så se her
http://www.giac.org/certified_professionals/practicals/gcfw/0526.php

Her kan du så sammenligne med en tilsvarende opgave hvor netskitserne er lavet med DIA
http://www.giac.org/certified_professionals/practicals/gcfw/0512.php