Avatar billede card Nybegynder
23. maj 2005 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl når der skrives til database.

Jeg får nedenstående fejlmeddelelse når jeg skriver til databasen (mysql hos b-one):

ADODB.Recordset.1 (0x80004005)
SQLState: 37000 Native Error Code: 0 [DataDirect][ODBC
CUR lib] Syntax error or access violation

Er der nogen der kan tolke den????
Avatar billede jih Nybegynder
23. maj 2005 - 11:10 #1
Syntax Error: Fejl i din kode
eller
Access Violation: Du har ikke adgang til din database.. chmod måske ikke sat..
Avatar billede card Nybegynder
23. maj 2005 - 11:13 #2
Og hvad betyder: chmod måske ikke sat.. ???
Avatar billede jih Nybegynder
23. maj 2005 - 11:17 #3
det betyder at du måske ikke har sat tilladelser for at der må skrives til din database... dvs. at den er sat til read-only..
Avatar billede card Nybegynder
23. maj 2005 - 11:21 #4
Kan det skyldes for mange samtidige brugere eks. 100 ???

Når jeg skriver til databasen bruger jeg AdOpenKeyset, AdLockPessimistic, adCmdText
Avatar billede jih Nybegynder
23. maj 2005 - 11:43 #5
jeg kender ikke meget til ASP.. jeg kan læse fejlmeddelelser... og jeg kan se at der enten er fejl i din kode, eller du ikke har adgang til din database.. har databasen virket før? hvis ja, har du så lavet nogle forandringer lige før den holdt op med at virke? og står der nogen besked om på hvad for en linie din fejl er i..? hvis ja, må jeg så se koden hvor fejlen opstod?
Avatar billede card Nybegynder
23. maj 2005 - 13:18 #6
Nej jeg havde ikke lavet nogle ændringer. Fejlen er periodisk... Den opstår i de tilfælde hvor jeg skriver til databasen... Jeg tror det skyldes, at der var spidsbelastning på min hjemmeside i morges...
Avatar billede jih Nybegynder
08. december 2005 - 09:43 #7
har du fundet ud af det? jeg har ikke været på i lang tid
Avatar billede card Nybegynder
30. januar 2011 - 14:56 #8
Problemet forsvandt af sig selv...