Avatar billede noidem Nybegynder
21. maj 2005 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man tjekke hvor er Ip-adresse fra?

Hej!

Kan man tjekke folk ud, f. eks. hvor de bor osv. med deres Ip-adresse?

Som f. eks. denne http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation
Men ifølge websitet bor jeg ved Aabenraa, Sønderjylland.
Jeg er på Sjælland. Så holder ikke helt - desværre...

Vh
-noidem
Avatar billede uso Nybegynder
21. maj 2005 - 13:57 #1
Ja, man kan bruge en IpLocator som du så også har fat i dér, bare online...

Min var såmen kun 72 kilometer ved siden af ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. maj 2005 - 14:15 #2
nej det er kun internet udbyderen der kan sige noget precist og den information får du kun fat i med en dommerkendelse.

der findes både gratis software og systemer man betaler for der kan se område.. de er effter min erfaring ikke særligt precise i danmark... den der sagde f.eks at jeg var i kbh men jeg er i esbjerg.. har prøvet andre der skyder lige så meget ved siden af.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
21. maj 2005 - 14:29 #3
ved mig ramte linket plet, og jeg bor endda i en lille by :S rimelig spooky!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. maj 2005 - 15:37 #4
Til alle IE brugeres orrientering:
Siden man havner på, hvis der klikkes på det link "noidem" har postet et skidt sted.
Jeg er ikke helt klar over hvad der er med den side, men har man installeret programmet IE-Spayd, som netop beskytter mod dårlige websteder fremgår det tydeligt, at siden ligger i Klassificerede websteder.

Jeg vil tro at der lægges en eller anden form for spyware på computeren, ved et hurtigt besøg på siden. Dette selvfølgelig kun, hvis man IKKE er beskyttet mod det og jeg vil derfor advare mod, at klikke sig ind på den link.

Venligst victor-1
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
21. maj 2005 - 16:42 #5
hva så hvis man nu har gjort det med en IE? :S
Avatar billede kenp Novice
23. maj 2005 - 22:13 #6
tjaaa hos mig påstår den at jeg bor i Ringkøbing *G* eller retter i Tim (hvor det så end ligger)
Avatar billede noidem Nybegynder
24. september 2005 - 09:58 #7
tak