Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 21:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Hjemmeside system

Hej

Da jeg ønsker at få lavet en HP, på en nem og overskuelig måde. Kiggede jeg på nogle cms systemmer.

Men blev i tvivl om hvilken man skull ebruge. Har læst om mambo, php nuke post nuke, php fusion e107 cmssimpley m.v. Og har dog kun ganske kort brugt Post nuke engang...

Det indehold jeg ønsker er, artikler med billeder delt ind efter et kategori system, som også skal kunne menu. God navagations mulighedr. Link samling. Måske et billede galleri.

I administartionen, skulle der gerne være muligheder for at uploade de billeder man nu engang skal bruge. På en let måde.

Det skulle også være til at have med at gøre, at lave design/templates, osv.

Men hvilken skal man vælge pt. Lige nu er jeg lidt til Post nuke Kun fordi det er på dansk. Men har i nogle erfaringer?? Evt links til sites i har lavet med systemet. Hvis du har ændret noget på systemmet, vil det være nice hvis du lige gjorde opmærksom på det..
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 22:03 #1
www.etomite.org ! - virker kanon og med masser af tilvalgs moduler !

ekspempel:
www.design-gulve.dk
www.dahlberg.dk
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 22:11 #2
Det bruger du måske selv??? I så fald, hvordan søren klare du den med billeder i artikler?
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 22:12 #3
Og kan du inddele links i kategorier?
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 22:31 #4
jeps den bruger jeg selv - har yderligere 2-3 sites på vej med samme system.

Billeder i artikler kan uploades med wysiwyg editoren og placeres efter ønske.

Billedegalleri - der er flere tilgængelige - men tjek deres forum ud mht. det.
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 22:35 #5
Sider lige og bliver i tvivl, baser det sig på en mysql DB. El hvordan ligger den filerne?

Har du prøvet at tilføje nogle af de ekstra ting de tilbyder?
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 22:41 #6
ja jeg benytter MySQL db (systemkrav)

og jeg har tilføjet en del af de Snippets som der er lagt ud - det er rimelig let (læs: jeg er ikke en PHP-haj!)

Synes det er kanon nemt at arbejde med - ud fra et design som fx er sat op i Dreamweaver.
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 22:45 #7
Det lyder jo ret ok. Tror jeg kaster mig ud i det. Havede aldrig fundet fremtil det uden din hjælp...

håber vi senere kan udveksle erfaringer :)
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 22:55 #8
du er velkommen - ellers er der rimeligt med hjælpe i deres forum !
- dog også meget hjælp til selvhjælp (som her på Eksperten)

Den er nem at installere - og man lærer det efterhånden.
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 23:03 #9
jeg ved ikke lige hvad du mener med "Link samling" ?
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 23:04 #10
Takker, Husk at svare, så du kan få point..

Men www.dahlberg.dk virker vidst ik efter hensigten
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 23:10 #11
;o)

hvordan mener du ? - den virker fint lige nu
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2005 - 23:26 #12
det virker jo :)
Avatar billede espersen Novice
18. maj 2005 - 23:34 #13
hvis designet er røget har CSS manglet at blive indlæst - kan ske på 'enhver' server ;o)
Avatar billede janomel Nybegynder
19. maj 2005 - 08:23 #14
Kan bare ik se om der kan være multi sprog. F.eks. Dansk, engels, tysk
Avatar billede espersen Novice
19. maj 2005 - 10:02 #15
det kan der godt
- se bl.a. her http://www.etomite.org/forums/index.php?showtopic=1046
i indlæg 11 er der et quick overblik

herudover kan du hente en dansk sprogfil til admin-delen