Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2005 - 17:23 Der er 2 løsninger

Opsætning af proxy - firewall

Hej

Jeg sidder bag en firewall med enkelte åbne port.

Messenger virker ikke bag denne firewall - kan man opsætte en proxy-server eller noget ude på nettet, således man alligevel kan bruge messenger bag firewall'en?

Altså køre gennem f.eks. port 5700 til en server ude på nettet, der så fikser forbindelsen videre?

Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2005 - 21:01 #1
Det kan man, men det er ikke bare sådan lige. har er hvad der kan gøres.

Du installere Fpipe på din maskine, den piper messenger trafikken ned til en åben port. Trafikken sendes til en server du har opstillet ude på nettet.

På serveren har du også installeret fpipe, der piper messenger trafikken tilbage på den rigtige port og sender det til destinationen.

Svarene går den modsatte vej. Det kan sagtens lade sog gøre, hvis du har modt på at konfigurere det. Da fpipe er et relativt typeis hacker program, kræver det en del viden at bruge
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:31 #2
Fandt en proxy-server - opsatte den på server på nettet... og upti.. så virkede det...