Avatar billede kenneth_a Nybegynder
18. maj 2005 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spoling i MPEG-fil

Hej.

Jeg skal foretage nogle analyser i en film, som jeg via. firewire har ført fra mit videokamera til min computer. Filmen blev hermed en MPEG film, som jo kan åbnes i utallige programmer. Problemet er bare, at jeg gerne vil spole i denne film.. og det kan man ikke i de programmer jeg har, bl.a. RealPlayer. Er det overhoved muligt at spole hurtige frem og tilbage i en MPEG fil?? Og er der nogle der kender et program, der evt. kan gøre det?

MVH Kenneth Andersen
Avatar billede nerdalmighty Nybegynder
18. maj 2005 - 10:55 #1
Lyder som om der er en fejl i filen, ellers burde du da være i stand til at spole i den... Prøv evt. at se om det hjælper at køre den gennem VirtualDub http://www.virtualdub.org/
Avatar billede kenneth_a Nybegynder
19. maj 2005 - 14:24 #2
Der er ingen fejl i filen.. jeg vil gerne spole ligesom i en video, hvor man kan vælge fast-forward.. altså stadig se billederne, der bare kører hurtigere.. Denne funkion er det ikke i eksempelvis media-player og heller ikke i det program du foreslår.
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. maj 2005 - 18:32 #3
BS Player kan!!!! Har lige hentet det nu for at checke...

http://www.bsplayer.org/index.php?p=about&PHPSESSID=a47edd1aa338decbbd141545eb57a4bb

Bare vælg den gratis version... den er super! Efter installationen går du ind på "playlist" og "adder" den fil du vil spille... så højreklikker du og vælger playback, hvor du kan starte med x2 hastighed og derefter forøge med 10% så mange gange du vil... men der må da være et program, hvor det er lidt lettere..
Avatar billede kenneth_a Nybegynder
20. maj 2005 - 14:52 #4
Hey Uffe Steenberg.. Sådan skal det være.. det er måske ikke verdens mest professionelle program, men det virker når man trykker shift-F5. Meget smukt og tak for hjælpen
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. maj 2005 - 15:22 #5
Cool... det med shift-F5 vidste jeg ikke!! Takker ;-)