Avatar billede vardox Nybegynder
15. maj 2005 - 17:02 Der er 2 kommentarer

Søgemaskinen, relevans

Hey

Når jeg søger på forskellige ting, så undres jeg tit over den relevans et hit får. Jeg benytter primært programmeringskategorierne, og inden for disse er gamle indlæg som regel ikke relevante overhovedet. Indlæg fra fx år 2000 får dog ofte en stor relevans, på trods af at jeg sidder med et problem i år 2005.

Ville det ikke være en ide, at have årstal med i relevansberegningerne?

Patrick
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2005 - 17:33 #1
Hmm.. man kan da godt have et problem i 2005, som også er gældende i 2000.. også selvom det er noget med programmering..
Avatar billede vardox Nybegynder
15. maj 2005 - 17:37 #2
Det er rigtigt, men ofte er den løsning der virkede i 2000 uddateret i 2005 - fx omkring dynamisk pdf med php.