Avatar billede fastpoint Nybegynder
10. maj 2005 - 20:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette et view??

Hvorfor virker vores view ikke?

Hvem har nogle bud?

DROP VIEW TOTALOVERSIGT CASCADE CONSTRAINTS;
CREATE VIEW TOTALOVERSIGT AS
SELECT VARENAVN,UDSALGSPRIS,TILBUDSPRIS,VINOMRAADE,LAND,SEKTIONNAVN,ANTAL,MINIMUMPAALAGER,LAGERNAVN,AARGANG
FROM VARE,VIN,SektionsPlacering,AntaliHverSektionsPlacering,AntalVarePaaLager,LagerPlaceringsNavn,Aargang
WHERE VARE.VAREID = VIN.VAREID
AND VIN.VAREID = AntalVarePaaLager.VAREID
AND AntalVarePaaLager.lagerPlaceringsNavnID = LagerPlaceringsNavn.lagerPlaceringsNavnID
AND AntalVarePaaLager.AntaliHverSektionsPlaceringID = AntaliHverSektionsPlacering.AntaliHverSektionsPlaceringID
AND AntaliHverSektionsPlacering.sektionPlaceringID = SektionsPlacering.sektionPlaceringID;

Det skal siges, at der er sat værdier ind i alle vores tabeller i select delen.

Der kommer ingen fejl når vi opretter vores view, men når vi skriver "select * from TOTALOVERSIGT;" skriver den no rows selected.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
10. maj 2005 - 20:48 #1
Hvis i vil se tabellerne så sig til. Din hjælp er meget ønsket!
Avatar billede fastpoint Nybegynder
10. maj 2005 - 20:59 #2
vi har fundet ud af den brokker sig når man har AntaliHverSektionsPlacering med!

SELECT *
FROM VARE,VIN,AntalVarePaaLager,LagerPlaceringsNavn,Aargang,AntaliHverSektionsPlacering
WHERE VARE.VAREID = VIN.VAREID
AND VIN.VAREID = AntalVarePaaLager.VAREID
AND AntalVarePaaLager.lagerPlaceringsNavnID = LagerPlaceringsNavn.lagerPlaceringsNavnID
AND Aargang.aargangid = AntalVarePaaLager.aargangID
AND AntaliHverSektionsPlacering.AntaliHverSektionsPlaceringID = AntalVarePaaLager.AntaliHverSektionsPlaceringID;

Den er her

DROP TABLE AntalVarePaaLager CASCADE CONSTRAINTS;
CREATE TABLE AntalVarePaaLager (
    minimumPaaLager NUMBER ( 5 ) NOT NULL,
    lagerPlaceringsNavnID NUMBER ( 5 ) NOT NULL REFERENCES LagerPlaceringsNavn,
    aargangID NUMBER ( 5 ) NOT NULL REFERENCES Aargang,
    vareID NUMBER ( 8 )NOT NULL REFERENCES Vare,
    AntaliHverSektionsPlaceringID NUMBER ( 5 ) NOT NULL,
    PRIMARY KEY (lagerPlaceringsNavnID, aargangID, vareID, AntaliHverSektionsPlaceringID)
    );

hvorfor?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
10. maj 2005 - 21:04 #3
Løst!