Avatar billede kelmof Nybegynder
09. maj 2005 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIF fra MS Access til MS SQL

Jeg har et problem med at konvertere nogle query's fra en database i MS Access til MS SQL. Her er et eksempel:

>>>>>>
SELECT IIf([HENVISER]="9" Or [CHECK]="CPR er FORKERT" Or [COUNTYKOD]="9","Fejl",Null) AS Rel, qREG.CPR, qREG.CHECK, qREG.NAVN1, qREG.NAVN2, qREG.RCOMM, qCOURSE.HENVISERTEXT, IIf([HENVISER]="9","Henviser ikke anført",Null) AS FHENVISER, qCOURSE.HDATO
FROM qREG LEFT JOIN qCOURSE ON qREG.CPR=qCOURSE.CPR
WHERE (((IIf([HENVISER]="9" Or [CHECK]="CPR er FORKERT" Or [COUNTYKOD]="9","Fejl",Null)) Is Not Null))
ORDER BY qCOURSE.HDATO;
<<<<<<<<<<<

Hvordan gør man nemmest dette?

Man kan jo desværre ikke bruge IIF i MS SQL
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 14:51 #1
brug CASE WHEN
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 14:52 #2
Avatar billede kelmof Nybegynder
09. maj 2005 - 15:02 #3
Er godt klar over at jeg kan bruge case when, men jeg skal have ovenstående proppet sammen i én query. En kolonne afhænger af en betingelse, samtidig med at en anden kolonne afhænger af en anden betingelse. Kan det ikke proppes sammen?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 15:14 #4
Jeg har ikke prøvet med din søslange af et udtryk men umiddelbart mener jeg
sagtens at den kan holdes i en query med CASE WHEN fremfor IIF
Avatar billede kelmof Nybegynder
09. maj 2005 - 15:21 #5
OK jeg prøver - stik mig et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 19:47 #6
ok

men skriv lige hvis det driller - så må jeg jo prøve og bixe et eksempel