Avatar billede jemfoiv Nybegynder
06. maj 2005 - 17:25 Der er 5 kommentarer

At finde ens interne nummer?

Hej allesammen!
Jeg skal snart have sat en ftp server op, dog ved jeg ikke hvilket internt nummer jeg har, og det er nødvendigt, at jeg kender det for, at jeg kan forwarde porte! Så hvordan finder jeg det? Er det fx hvis mit internetstik er tilkoblet port 1 på min router er mit interne nummer da "1"?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2005 - 17:36 #1
mener du interne IP nummer ?

Windows: ipconfig

Linux: ifconfig
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2005 - 19:06 #2
Internettet kører med IP adresser, og det har intet med hvor dit internet stik er tilkoblet at gøre.

Hvis du skal have en ftp server op at kører, så er det din exdterne IP adresse du skal have fat i.

Prøv at gå ind på siden http://www.myip.dk så vil du få din exdterne IP vist. ipconfig og ifconfig giver dig din interne IP adresse og de kan godt være det samme som den exdterne, men det er ikke sikkert.

Du skal også være opmærksom på atdu kan have dynamisk IP adresse, hvilket betyder at adressen kan skifte. Dette er ikke smart, da folk så ikke kan finde dig. Spørg din internet udbyder hvad du har
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2005 - 19:12 #3
bufferzone>

Læs lige "det er nødvendigt, at jeg kender det for, at jeg kan forwarde porte".
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2005 - 19:30 #4
Hmmmm. Du har nok ret, han skal så kende både den externe (for at folk kan tilgå udefra) og den interne (som der skal forwardes til)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 17:18 #5
all set ?