Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2005 - 14:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kalender & to do visning smadret

Hos en bruger er hans calender og to do blevet ødelagt, så det eneste den viser når han klikker på en af de to, er 2 spalter.
En smal i venstre og en bred i højre, indeholdende en lodret række med tal - 1, 2, 3 osv.(de 2 spalter er der også når det vises korekt)

Har checket at den peger på hans mail fil. og går jeg ind via administrator prog. og åbner hans mailfil kan jeg også åbne hans calender og to do korekt

hvad gør jeg for at han får korekt visning.

han åbner Notes via en terminal Server klient
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2005 - 14:50 #1
Notes klienten er 6.5.1
Avatar billede karstenv Nybegynder
02. maj 2005 - 14:57 #2
Opdater hans design, hvis ikke det er nok så erstat det med det. Men først opdater.
Deretfer skal bruger kompacte sit arbejdsområde og genstart Notes.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2005 - 15:07 #3
kan jeg ikke få en lidt mere "for dummies" vejl.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2005 - 15:14 #4
du skriver "Deretfer skal bruger kompacte sit arbejdsområde" hvordan????
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 15:20 #5
Er det samme bruger som sidst ikke kunne "se" sin postkasse?
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. maj 2005 - 07:45 #6
Når bruger på sin klient skal bruger markere sin postkasse og så gå i filer-database-opdater design, derefter skal bruger vælge hvilken server designet ligger på, typisk samme server som postkassen ligger på(det er aldrig lokal) når den er valgt vil bruger bliver spurgt igen om man vil det og det vil man så.

Når det er kørt færdig, skal man højreklikke på arbejdsområdet og vælge arbejdsområdeegenskaber, på fane 2 den med I'et skal man så trykke på Komprimer Knappen, når det er kørt færdig, kan du genstarte klienten.

Nu skulle det hele gerne være på plads.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2005 - 08:03 #7
brugeren kan godt se sin postkasse
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2005 - 08:08 #8
DEt hjalp overhoved ikke at opdastere han desig
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2005 - 08:12 #9
det ser ud som det hele tiden har gjort.

Brugeren er muligvis selv kommet til at ændre design, og hvis dette er tilfældet og jeg så opdaterer hans design, så opdaterer den bare til det samme desig
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. maj 2005 - 08:24 #10
Hvad så med at erstatte hans design, det kan du gøre i server consolemed denne command:

load convert mail\navn.nsf * inotes6.ntf
og der efter kører du:

load convert -u mail\navn.nsf

inotes.ntf skiftets ud med jeres design, og den anden load command kan kun bruges på R6
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. maj 2005 - 13:20 #11
Jeg har fået det hele til at virke. Det jeg gjorde var at omdøbe/slette alle de filer der havde med hans opsætning at gøre. og så loggede jeg på  og vupti så kunne han se sin calender og to do
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. maj 2005 - 14:08 #12
taker for hjælpen men fandt selv en løsnng