Avatar billede palle1976 Nybegynder
02. maj 2005 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Reminder i inbox

Hvis jeg opretter en ny reminder kan jeg finde dokumentet i "All dokuments". Jeg kunne godt tænke mig at en ny reminder bliver vist i inboksen. Er der nogen der ved om det er muligt at få inboksen til at vise reminders ??
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 14:06 #1
Normalt bliver Reminder ikke vist i indbakken fordi de ikke hører hjemme der. De hører hjemme i kalenderen. Hvis du alligevel vil have én bestemt reminder vist i din indbakke så kan du "drag/droppe" den over i Indbakken. Alle dokumenter  der findes i "Alle Dokumenter" kan drag/droppes til en mappe.

Efter behov kan du få lavet en agent der placerer ALLE reminders i Indbakken.

Hvis du anvender Notes 6.5 så kan du anvende Followup, hvor du stempler mails (Indgående/udgåenede) med en opfølgningsdato og kommentar og en alarm (som popper op når du allermindst gider tage stilling til den :-)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
02. maj 2005 - 14:10 #2
Jeg synes heller ikke at de hører hjemme i inboksen, men det er der nogle brugere af systemet der synes...

Jeg tror at der skal laves en agent der flytter dem derover, ved du hvordan det kan gøres nemmest ??
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 14:21 #3
Så der er ikke en enkelt bruger? Hvad er workflowet for dissse reminders? hvem opretter dem? hvem skal se dem? Er det en applikation(du nævner begrebet "systemet")?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
02. maj 2005 - 14:23 #4
Det er en shared mailboks. Jeg ved faktisk ikke hvem der opretter dem, men alle skal kunne se dem i inboksen.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 15:13 #5
Reminders vil blive vist I indbakken i forhold til oprettelsestidspunktet, ikke i forhold til Reminder/kalenderdatoen. Er det meningen? Bliver disse reminders oprettet som en reaktion på indgående mails? Bliver disse reminders oprettet af noget egenudviklet kode, eller er manuelt oprettet og håndudfyldt?
Hvis det er en knap i en applikation der opretter dem (automatisk?) så kan knappen udvides med at placere dokumentet i Indbakken.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
02. maj 2005 - 16:26 #6
Jeg havde misforstået problemet. Det viste sig at brugerne ikke var klar over at man kan sætte en reminder til at sende en mail når reminderen skal udføres.

Det var altså ikke selve reminderen der skal flyttes til inboxen.

problemet blev løst ved at brugerne fik forklaret nævnte funktionalitet.

Jeg synes at du kom med noget godt input, så hvis du smider et svar får du nogle points.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2005 - 16:37 #7
Jeg syntes nok der var noget galt. Jeg havde faktisk startet med at skrive at jeg syntes dine brugere anvendte systemet forkert, men fjernede det igen da jeg ikke herfra kunne være sikker på det. Det er oftest bedst at beskrive hvad brugerne har behov for end at prøve at få systemet til at gøre noget der er uhensigtsmæssig. Hvis der er noget der virker uhensigtsmæssig så bør man ofte gå tilbage til basis og se på behovet istedet for tekniken ...
Avatar billede palle1976 Nybegynder
02. maj 2005 - 16:45 #8
Ja du har ret. Det vil jeg tænke på i fremtiden.
Avatar billede dkjenoso Nybegynder
01. marts 2006 - 11:15 #9
Har lige et tilføjelses spørgsmål til denne tråd.

Når jeg vil benytte mig af "Follow up flag" i min sendt items, så kommer de ikke med en notifikation. Hvis jeg derimod gør det i Indboxen, kommer virker det efter hensigten.! Mit spørgsmål er så, hvorfor er det muligt at slå denne funktion til når outlook ikke reagere på "flaget".
SU:
Avatar billede jogii Nybegynder
01. marts 2006 - 11:49 #10
jenoso: Taler du om Outlook eller Notes? Denne tråd handler om Lotus Notes.